Allt ordnar sig..

Är konstigt hur man bär med sig grejer från det förflutna hela tiden.. Gamla förhållanden som ligger och gror i bakhuvudet, varför gick det fel då? Vad måste man göra annorlunda? Det är inte bra att jämföra förhållanden så men man gör det ju hela tiden, man tänker på det gamla, man har det med sig hela tiden, saker som man gjorde då som man inte gör nu, saker som man gjorde fel då, saker man gör annorlunda nu..
Och ibland blir det fel, det bara helt fel.. Det är jättebra att man har sitt eget liv att leva, det måste man ha, tid och utrymmer för sig själv, få ordning på sitt eget trassliga liv.. 
Men i grund och botten så är man två, man är två i ett förhållande, man ska bli ett, ett som fungerar.. Visst är det bra om båda två är stabila som klippor då man går in i det, men ibland är man inte det och då gäller det att arbeta, arbeta, arbeta, arbeta.. Om man vill få det att fungera vill säga.. Och det vill man ju.. ;)
Och det viktigaste av allt som bara måste fungera är kommunikationen.. Och för första gången nånsin så känner jag att jag kan vara mig själv, jag kan prata om allt med nån, jag känner mig älskad och omtyckt och jag känner att kommunikationen är vårat lilla guldkorn..
Smekmånadsfasen går alltid över, förr eller senare, men det betyder inte att kärleken minskar och avtar, det betyder bara att det börjar bli ett förhållande av det hela, det börjar ta sig som mordbrännaren brukar säga..*haha*

Är glad över vårat lilla prat mitt sunshine, vet att vi är här för att stanna och så kommer det alltid att vara.. Du är unik, du är speciell, du är som ingen annan, du får mig att känna mig som ingen annan, tillsammans är vi starka, tillsammans är vi ett! Tack vare att vi kan prata, lösa problem, få upp fnurror på tråden, bara att kommunikationen fungerar gör att vi kan uppleva smekmånaden gång på gång på gång...*ler fånigt* ;D

Kommentarer
Postat av: JB

Vad blir det ikväll?

http://vastertorp.blogg.se/1208498717_vad_blir_det.html

2008-04-18 @ 10:38:10
URL: http://www.modebloggarsuger.just.nu
Postat av: godisbella

Tjena. Länka till min blogg och kolla in den. Tack på förhand.

2008-04-18 @ 10:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0