Härligt!

Oj oj oj vilken underbar dag det är idag!

Har precis kommit hem efter en timmes promenad runt min håla, en promenad på en halv mil ungefär om jag inte minns pappis uppskatting fel, bara det säger vilken liten håla man bor i..*haha* Måste ha pinat på ganska så rejält iaf! =D
Solen skiner och värmer, himlen är blå, krokusar, tussilagon, blåsippor, och skilla (tror jag dom heter), blommor och gror för fullt.. Gräset börjar skymta i sin vackra gröna färg.. Det är alldeles vindstilla och luften är frisk och härlig..*njuter* Och överallt, hela tiden, hör man fågelkvitter! Inte från en fågel, inte från två, utan från mängder av olika fåglar i olika storlek och olika sort.. Helt galet vad dom låter! Man hör ett sorts kvitter från höger, ett annat från vänster, nån kvittrar bakifrån en annan svarar framifrån, alla i näbben på varandra.. ;P Hackspettar har vaknat från dvalan och bonkar runt bland alla träden, försökte få en glimt av dom men dom sluga sakerna hade skylt sig väl..*hrm* På träden börjar knopparna sträcka på sig efter vintersömnen och med solens smekande värme så kommer dom snart stå i blom och spira friskt precis som mina ben gjorde idag...*ler stort* Folk måste ha tyckt att jag var galen som gick runt med ett leende på läpparna..*haha*

Dock var ryggen inte med mig idag.. =/ Är riktigt obehagligt hur den "klonkar" när man går och det knakar och knäcks bland ryggkotorna..*huah* Om man sträcker på sig så minskas det en aning men då får jag ont istället, jag menar att sträcka på ryggen det är ingen hållningsfråga för mig utan det är ett rent träningspass..*haha* Helt galet hur det har blivit allting...*skakar på huvudet*

Men på det stora hela så är det en bra dag idag.. Även om mitt humör kan växla på några minuter, vilket min underbara sambo råkar ut för alltför ofta..*hrmpf* Förlåt älsklingen min! Men jag känner mig stark och pigg, har kommit en bra bit uppför trappan som ska leda mig tillbaka till vardagen och verkligheten igen! Har en bra bit kvar, mycket kamp är kvar, många hinder att överkomma står kvar, men jag är på väg och även om situationen just nu är riktigt behaglig så längtar jag tillbaka till allt det normala som alla andra får uppleva varje dag..*drömmer sig bort*
Har fått massa fler guldstjärnor för den väg som jag redan har passerat så nu har en liten belöning kommit till mig, nu ska pillren bort, bort bort ska dom! *ler större än nånsin* Och jag känner mig redo, mer redo än nånsin!!! *glad
Tack min underbara lillstrumpa för ditt stöd, du är underbar! Är så glad som har dig! *smack på dig* Du är så fin min vackra, helt oförskämt fräsch.. ;D

Nej nu när eftersvettningarna har börjat lägga sig..*haha* Snacka om dålig kondis man har alltså.. Flåsade som en brunstig älgtjur och gick som en gängmedlem upptäckte jag till min förvåning när jag var ute och fick se min skugga..*haha* Iaf nu ska jag ta mig en frisk blåbär- och björnbärssmoothie och hoppa in i duschen för att sedan hitta tillbaka ut i det härliga vädret! =D 
Såg att grannen i huset nedanför har satt ut massa balkonglådor! *åhhhh* Vill också! Vill också fylla min balkong med en massa massa blommor, det ska grönska mer på min balkong än i naturen utanför..*haha* Inte riktigt kanske men en massa blommor och grönt ska jag ha!! *längtar till jag får stå och pula med en massa jord och blommor* =D

Och om ni fortfarande läser det här så sluta genast, ni har redan slösat bort tillräckligt med många minutrar från det fiiiiina vädret som det är! Ut och lek nu gott folk! ;)

*nynnar skuttandes iväg på den blomstertid nu kommer*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0