Italiensk choklad..

Jaha då har man brutit sin antisocker trend.. Närmare bestämt igår..
Terapeuten min tjatar om att jag ska utsätta mig för "farlig mat", låter ungefär som att det är sådan mat som gör ont när man äter eller som kan hoppa upp och äta en själv om man inte är försiktig, men iaf jag ska utsätta mig för sådan mat.. Och jag tänkte att varför inte göra det som igår kväll då, en blåbärssmoothie med sambon i soffan framför Dödligt vapen 2, mycket bra tänkte jag.. Och varför inte slå på stort och ta en av dom små chokladbitarna som har kommit direkt från Rom, importerade av min kära syster från hennes bröllopsresa.. 
Så där satt vi, jag smuttade lite på smoothiesen och tog en liten tugga av chokladbiten..*trumvirvel* *haha*
Och jag har nog aldrig varit med om så många reaktioner i min kropp över en sån liten tugga som jag tog! *haha* Å ena sidan var det: "Åh choklad, godis, sött" = ångest, å andra sidan var det: "urk så sliskigt, så sött, så blä!". Men på det stora hela var det bara inte gott så det blev bara min lilla tugga och sedan satt jag och njöt istället av min underbara smoothie..*mm mm mmmmm*

Så min slutsats and det här att utsätta sig för "farlig mat" det får nog vänta ett tag tills jag har fått tillbaka lusten till allt vad sötsaker heter eller snabbmat eller all annan mat som anses vara "farlig" *nickar* (Ser bara framför mig hur pizzan blir en enda stor käft med huggtänder och allt flott som rinner som saliv och fradga i munnen på den..*haha*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0