Sockeruppdatering efter önskemål..

Det har kommit in önskemål om uppdatering hur det går med socker och allt vad det innebär..

Satt faktiskt häromdagen och verkligen funderade på socker och vad beroendeframkallande det är.. Helt galet vilka sockerchocker man kan få då man har proppat i sig massa socker.. Man blir helt i extas, det snurrar, man svettas, allting verkar så lätt och utan bekymmer.. Helt galet!

Men för min del så är det väldigt lite socker just nu, det är verkligen inte gott nånstans.. Bakverk gör mig illamående då jag ens tänker på dom.. Jag och mina biskvier som jag jämt goffade i mig kändes det som, eller dammsugarna..*nickar* Men nu när jag bara tänker på det så är det inge gott, inte nånstans.. Inte ens kladdkaka..*hmm* Borde kanske fundera på att byta namn..*hmm* Nej kladdkaka gör mig inte riktigt lika illamående som allt det andra, bara till viss del..*hmm* =P
Sen godis som jag kunde äta flera kilo åt gången.. När Eva skulle plocka lösvikt så blev det fulla påsar och alla stod med gapande munnar.. Jag och min lakrits, mina chokladperioder, surisar, hårda, salta.. You name it, I åt it all! *haha* Men nu går jag bara förbi godisavdelningen.. Inga maltesers i kassen, inga chokladkakor, inget lakrits, nope nu finns mest bara nötter och frukt och bär i kassen! Smoothies, fruktsallad och mina egna ihopknåpade nötmixer det är visst min grej nuförtiden! *haha*
Inte ens glass i stora lass kommer ner i Evas lilla mage, är bara kallt och ilar i tänderna.. Det är allt jag känner för alla Ben & Jerry smaker, alla Häck-in-the-ass, all turkisk peppar glass.. Äter hellre frukt i sommar och dricker tonvis med vatten istället för att gå till glasskiosken vid ån..*nickar*

Skumt det där, jag som var så in i bängens sockeraddicted! Helt galet hur det bara kan vända..*haha* Hoppas bara att det inte är en fas bara som snabbt kommer att gå över.. Som alla andra vändningar som snabbt kan ske i mitt lilla liv..*haha*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0