Började bra..

Jo allt började mycket bra, lyckades tom öka mina situps från 50 till 100 och armhävningar till 60, och detta ganska snabbt..*duktig Eva* Maten smakade bra och trots en mindre irritation som fanns i bakhuvudet och enorma svettningar..*host och harkel* så gick det hela som på räls! Inte en diet, en livsstil tänkte jag! =)
Men ingenting kan ju få fortsätta som det ska, nej nej nej, nej det började med halsont.. Mitt i bröllopsveckan får jag halsont! Jag menar vilket "tur" man har..*morr* =( Detta utvecklades till en rejäl hosta och en avbokad nagel- och fotdag med brud, brudtärnor, systrar, vi skulle bara ha en hel mysdag! *mm* Men infann sig Eva där igår och sitter nu här med babylena fötter och vackra naglar? Eh nej! *suckar* Nej jag satt praktiskt hela dagen igår och frös och svettades på en vårdcentral igår bara för att komma därifrån med diagnosen årets första influensafall! *AAAHHHHH* Kan man bli mer galen? Tror inte det! =(
Så nu sitter man här återigen med tabletter till förbannelse, okej bara för dom tio närmaste dagarna men ändå.. Det ska knapras antibiotika, vi vill ju inte ha nån bihåleinflammation på det hela så då äts det nåt för det och så nå brustabletter för hostan så att jag förhoppningsvis kan få sova lite på nätterna.. Jag menar jag kan ju inte somna varje kväll då jag och Bä-Bä myser framför en film..*hrmpf* Och inte nog med det så ska det drickas honungsvatten för det lenar för halsen, blåbärssoppa för att lindra mina sår i halsen och inflammationen där och så ska jag knapra lite halstabletter, ja för det är ju bra.. Och då är ju frågan, Gi-värdet på dessa tre? Inte okej helt enkelt!!! *suckar* Och dom där promenaderna och situpsen och armhävningarna som jag skulle klara av varje dag, ja dom kan man säga att dom avtog då jag upptäckte att jag bara kan göra ett enstaka antal situps eftersom jag är så jädrans matt..*suckar igen*

Ja vad ska man göra, inte mycket man kan göra, nu har jag bara siktet inställt på bröllopet och att vara fit for fight för det! Enligt läkaren så ska jag vara betydligt piggare om några dagar så jag knaprar och dricker och vilar och hoppas på det bästa! *håller tummen*

Så nu har jag fått bittra av mig lite så nu känns det liiiite bättre! =) En bra nyhet dock är ju att nu har jag all tid i världen att komma i fatt i boken, öva in dikten inför bröllopet, försöka traska runt i mina skor så gott det går och kolla massa film och TV! =) Har ju som tur är kommit in i Våra bästa år igen! ;P *hahahahaha*

Kommentarer
Postat av: Lina

Nej det är svårt att leva efter den livsstilen när man är sjuk! Då ska man äta det som behövs för att bli frisk och kry. så att man orkar röra på sig å må bra :-)

Hoppas du blir bättre till i helgen!!!

2008-08-06 @ 18:45:46
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Hille

Vi var på Gotland i ca 10 dagar vi med. Sen åkte vi hem till uppsala på tisdagen den veckan ni åkte hem på onsdan. Jag mår bra. Tråkigt att det inte går bra med GI. Är det nu i helgen du ska på bröllop? Kram

2008-08-10 @ 11:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0