Gotland 2008!

Okej då var man hemma igen efter 10 dagar, som efterhand bara blev 9 dagar, på Gotland!
Har varit en underbar resa, massa massa sol, bad, resor och utflykter över hela Gotland, god mat, lååånga dagar och en massa annat äventyr som cirkus, punka, byte av bostad, massor av spindlar och en del biofilmer ;)
Finns massor av säga, massor att berätta, massa bilder att visa.. Har knäppt över 2000 bilder, har minnen och tankar om varenda dag och dess äventyr som erbjöds men det skulle ta tid och plats att försöka förmedla allt till er alla, tyvärr.. Så därför har jag samlat höjdpunkterna, enligt mig, på bild och förmedlar dom med en liten snutt av våra äventyr till er så får ni iaf en liten inblick av min och Bä-Bäs underbara vecka på den lille Guteön! =D (Ber dock om ursäkt för dom små prickarna som finns på vissa bilder, smuts på linsen..*morr*, se bara förbi det..*hoho* ;P)


Första dagen efter lite vila efter den låååånga natten på båten bar det av till den sydligaste delen av Gotland, Hoburgen och dess lille gubbe! (Tro nu inte att det är min gubbe bara för att han är på bilden just här *haha*)



Nej då, här kommer han!



*vackert*



En liten hemmabyggd rauk i solnedgången! =) Sorry att horisonten lutar..*host host* Blir så ibland..*hehe*



*puss min underbara*



Det blåste lite, vilket visade sig på dom små graässtråna som jag ville fånga i den ljumma solnedgången..*hihi* =)



"Min sten!!!" Och ja, den ligger hemma i hallen nu och undrar var den ska hamna..*hahaha*



Mycket sten fanns det men ack så vackert det kunde bli! *ler*



Dag 2 började på Lojsta hed i hopp om att få se lite russ! Dock efter att ha gått igenom en stoor del av sommarhagen så konstaterade vi att det var helt omöjligt och åkte vidare.. En liten ledsen tendens fanns på mina läppar men så fick jag fota min efterlängtade vallmo på ett sädesfält och blev då liiite gladare! ;P



Lilla samhället När och Gotlands mest fotograferade fyr! =) Sen är det min sunshine och en av våra mumsiga picknickar! *mm*



Den lelle fyren! =)



Aj aj aj aj! Tur att det finns reservdäck! *puh* Dock slutade inte bilolyckorna där..*hrmpf* En "vacker" repa pryder just nu ena sidan på bilen..*morr*
Men det är inte så mycket att göra åt, man lär sig av sina misstag..*hmm*..*djupt*



Skrämde lite canadagäss gjorde vi, allt för skapandets skull! *hoho* =P



*B-E-jutiful* (tror att kossan håller med också =P)



My precious! =D *smack*



Hittade ett litet hamnsamhälle som var jättegulligt och idylliskt och då är det dags att posera och hmna lite framför kameran med! ;) *hehe*



Solnedgång över Snäck som bara låg en liten litn bit ifrån oss..*underbart*



Titta jag och Bä-Bä i fågelform! *hahahaha* *gullisar*



Bä-Bä bad om en speciell bild, jag försökte arrangera den och jag tror att resultatet är till belåtenhet! ;)



Fnns massor av träd där murgrönan klättrade på stammarna, hur coolt som helst! Här är ett försök att fånga in det.. =P



En dag inne i Visby blev det med, eller ja blev flera gånger, men detta är den första! =)

Och så ett litet insidetips om var in ska få i er lite mumsigt krubb: Trädgården heter restaurangen, ligger vid nån av alla portar..*pinsamt att jag inte vet vilken* Men iaf, skitgod mat, trevlig personal, mysig atmosfär, allt är bäddat för en perfekt kväll om ni hittar dit! =D Och det bästa, man behöver inte boka bord! ;)



Rosor, rosor, rosor! Massor i överflöd både irl och på min kamera! *haha* Men fina är dom! ;)



Krusmyntagården utanför Visby.. Massor av blommor, kryddor och annat skojigt =) Även kloka visdomsord..*ler*



Hisnande utsikter på vissa ställen, stup rakt ner och ett underbart väder! =) Dock världens sämsta vägar dit *huah* =/



Efter att ha varit på toppen så tar man det från botten med! *haha* ;P



Strike a pose! =P *hihi*



Ett uppfriskande dopp i den blå lagunen togs och även denna bild! =) *gull*



Sötis! =D



Vet inte alls att kameran är där, nej nej..*host host* ;P
Kolla in vattnet i bakgrunden, kristallklart, turkost, precis som utomlands..*löv it*



Den obligatoriska fotbilden men denna gång är jag inte ensam längre! =D Nope nu är vi två! *smack*



Den mest berömda rauken på Gotland, dock mest dold, men allra mest rolig att titta på: vovven! =D



Åter en dag i Visby och ännu en gränd med massor av rosor och än en gång en bild som är helt galen! *hahaha* Gud vad man har skrattat på denna semester! *ler åt minnet*



I Almedalsparken fanns tid för vila mellan alla fotosessioner av rosor.. =P



Ännu en av alla fyrar på den lille Guteön! *hoho*



Det berömda kalkstensbrottet i Kyllaj som nu har fått besök av en massa vindkraftverk..*hmm* Inte riktigt som jag minns det från dåtidens år då jag hoppade för fullt ner i det vackra vattnet..*hmm* Men förändringens tid är inne nu sägs det..*nickar*



Vårat nöje om dagarna på stranden!
Massa massa beachball blev det, riktigt duktig blev jag enligt sunshine! *hoho* =D Kan inte bli annat med en sån bra lärare ;)
Och så färgen bättrades på genom att man oljade in sig och stektes som en liten baconskiva bland stranddynorna..*haha* Mmm kokosnötsmak med, delikatess! *prima skinka* ;)



För att göra saker och ting lite festligare så vandrade vi ut på piren i Klintehamn och skulle åstadkomma lite roliga dykbilder.. Det klara vattnet gjorde att man såg alla stenar och liknande, grunt var det men Bä-Bä var fast besluten.. =P Det hela slutade med ett skrubbat huvud och ett rajält brak i nacken..*huah* Men det kunde ha slutat värre, med en sten tex..*ryser av tanken*



Blev lite minigolf på Kneippbyn också!! *hoho* Och jag som brukar slå i snitt 7 på alla banor åstadkom ett ganska bra resultat, dock förlorade jag men det var inte illa för att vara jag..*haha*
Tokigt varmt var det, svetten rann och till slut stod man i sin bikini utan en massa kläder..*puh* Vart tog dom svala vindarna vägen som brukar finnas vid havet? =P

By the way, besök Kneippbyn alla barnfamiljer, både ett sommarland och ett vattenland, superroliga minigolfbanor, restauranger, fina stugor och en massa roliga barnshower som man kan roa sig med och allt detta bredvid havet! ;D Nära Visby med! *hoho*



Hej och hå vad det går! =)



Som sagt, käderna åkte av våra svettiga kroppar.. Dock var vi dom enda som gick så..*hmm* Vi var helt enkelt dom enda som flöt bort i värmen..*hahhaha* För mycket av det goda eller nåt sånt! =P Tur att vi firade med ett stooort Sibyllamål då! *hahahaha*



Sunset! *njuter* =D



Dagen då hemgången stundades blev Visby, cirkus och efter det besökte vi dom små krigsmaskinerna och lekte lite..*hihi*



"Hmm funderar vart jag ska bomba härnäst?"



Haha, maniac! =) Härlig känsla dock i bilden måste jag säga! =P

Det var allt jag hade att erbjuda för tillfället men som sagt så finns det mängder med bilder till men nu har ni fått se guldkornenav våran helt underbara Gutesemester! ;D

Kommentarer
Postat av: Lina

VERKLIGEN JÄTTEFINA BILDER!! Du e sååå duktig :-)) mina andra hälvt :-) hhihi

2008-08-01 @ 15:54:43
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Micaela

jättevackra bilder!!



den där det står från toppen till botten eller va det stod, vart är den tagen nånstans? pappa är ju uppväxt på gotland och det va väldigt likt där hans släkt bor!

2008-08-06 @ 23:18:12
URL: http://micaelasruta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0