My life as a model..

Har precis kikat på Top model (wanna be on top) på TV3 som jag och Bä-Bä alltid gör om vardagarna numera.. Förut hade vi också Cityakuten som var på eftermiddagarna, men det hinner inte jag hem till numera så nu blir det bara Top model som jag håller tungan rätt i mun när jag slutar och pinnar på vill säga..*hmm*
Ja ja det har jag iaf gluttat på och det förenat med lillstrumpas nya album på Fejsan har gjort att jag har tänkt tillbaka på mina dagar i rampljuset.. Herregud låter som jag är riktigt supergammal men det var ett tag sen och mycket har hänt sedan dess.. Förutom att håret har blivit långt och sedan kort igen samt att kilona har ökat en del på mig så var man ganska ung, oerfaren och tonårig på den tiden..*haha* Men kul var det, oj oj oj vad roligt vi hade, både jag och min utomordentliga fotograf: Vinulla!!!!!!! =D
Är riktigt nöjd över hur resultaten blev efter varje photoshoot (se så internationell jag är och trendriktig) och varje gång precis som i serien, så häpnas man över att "Wow är det verkligen jag!" "Sååååå snyggt det blev!!!"
Så jag tänkte dagen till ära dela med mig av mina minnen från forntida dagar och meddela mina kommande barnbarn att eran farmor/mormor var en riktig pingla i sina unga dar! ;D *hahaha*

   

Dessa två bilder är nog dom första som jag tog i mitt korta liv som modell *haha* Temat är ensamhet och punk..

         

Denna gång samlades jag, lillstrumpa och Jackie i Fjällnora och bestämde oss för att leka lite oskuldsfulla cheerleeder, söta, oskyldiga små flickor.. Detta efter ett stooooort maxmål! *haha* När i sanden och kräla, suga lite förförande på en klubba och leka lite sexigt med alla kläder..*hihi* Många blickar blev det! =D

   

Hann med två dunkenfotograferingar (gratisreklan för Dunken.se, borde få betalt) under min låååånga karriär..
Detta är den första av de två.. Skapade min speciella image: the mofasa-look som ni alla ser på bild ett (flygvärdinneröst *haha*) och på bild två ser ni.. ja.. mig typ..*nickar*

   

Vinulla fick i uppdrag att skapa en framsida på ett modemagasin och vem fick då inte hoppa in om inte jag! *host host* =P
Detta blev resultatet, efter att ha testat dels den gröna, dels den orangea och dels även en blå look, ja med både smink och kläder i dessa accentfärger! *hehe* Den gröna vann men jag var tvungen att ta med den orngea och mina gigantiska behag! *haha* Älskar photoshop och dess underbara värld! ;P

            

Som alla modeller var jag ju tvungen att kasta kläderna till slut =P
Men tack vare lillstrumpa och hennes magiska öga, några färre kilon än idag, fotostudio som heter duga, samt photoshop som hjälp så kan även det bli ganska bra faktiskt!
Eller vad sägs? =D

*congratulations you still have the chance to become amercias next top model*

Kommentarer
Postat av: Lina

Americas next top model? not

THE WORLD NEXT TOP MODEL :-) hihi



Jaoo man var ung å pigg på idéer helt enkel. som när du visade bilderna för Bingo Remér.. haha det var tider det!



Det känns som att det är jag som ska ta dom där bilden på er med dom vattniga dropparna!!! ja ja ja :-)

2008-08-30 @ 10:28:42
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad hände med bilden på oss från din födelsedag vill se, vill se :-P

2008-08-30 @ 10:29:54
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0