Nu är jag trött..

Shit va less jag är på denna diet nu! På en och en halv vecka, varav två fuskdagar i och med bröllopet och allt, så har lilla jag minskat ett ynka litet kilo medans sambon min har kraschdykit hela fem pannor!! *suckar* Ibland hatar man att vara kvinna..*hrmpf* Men egentligen struntar jag i hur många kilo som har försvunnit, är inge bra alls om jag bara störtar heller..*nej nej* Det jag bara är så less på är alla dessa ägg, aldrig en riktig mättnadskänsla, okej mycket kan ha att göra med att jag har varit sjuk och haft noll aptit samt just nu har förbannat ont i magen och är illamående till max, men det hör inte hit anser jag! *host host* =P  Är bara så grymt sugen på alla rätter som man mumsade i sig innan: kyckling, ris och currysås, pasta med alla slags såser, tacos har jag ett sug efter som heter duga! Har inge större sug efter sötsaker och liknande, åt en av dom helt fantastiska bakelserna på bröllopet, visst den smälte i munnen men det räckte med en och jag lever på den än..*nickar* Däremot mina knäckebrödsmackor!!! *kom till mamma..*dregel, slurp slurp*
Men jag antar att det bara är att bita i och härda ut tills på torsdag, då har det gått två veckor och då ska vi börja föra in lite kolhydrater igen..*längtar efter mitt knäckebröd*

Kommentarer
Postat av: Micaela

jag minns inte vart pappa är uppväxt =( känner igen det när jag hör det! men det är inte på fårö utan på "fastlandet" =)



tyvärr kan vi nog inte komma på din stora dag =( det är marcus första helg på semestern, han ska va ledig i 6 veckor och vi har knappt setts det senaste halvåret så vi ska nog fira på egen hand =)



hoppas allt är bra annars! kramar!

2008-08-11 @ 21:28:37
URL: http://micaelasruta.blogg.se/
Postat av: anki

Tänk på - det är ingen diet utan ett levnadssätt. Det blir lättare sen när du kan äta lite kolhydrater. 0,5-1 kg i veckan är den "bästa" målsättningen. Protein ger den bästa/mesta mättnaden, t ex ägg, skinka och lax gärna tillsammans med grönsaker och fet avocado eller nötter. Vad blir det på kalaset, rostade sojabönor? :-)

2008-08-14 @ 09:14:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0