Midsommar 2008!

Då var årets midsommarhelg förbi! Och kameran hade jag för omväxlings skull med mig ;) och förevigade de båda dagarna under alla äventyr som man var med om! Så varsågoda gott folk och njut över den helg som är den största helgen i Sverige och som bara är vår!!



Dagen började tidigt, vid nio rullade vi in hos päronen mina där förnödenheter väntade i den gassiga solen!



Som sagt, det började tidigt..*host host*



Mötte upp ena syster yster i Storvreta där traktorn stod och väntade på henne och barnen, jag lyckades hitta dom bland allt bladverk och humöret var på topp! =)



Efter traktorfärden.. Stela och ömma i rumpan men glada kom dom av.. =)



Uppklädda och fina strålade vi ikapp med den härliga solen som strålade på ordentligt!



Glass i stooora lass blev det!

     

Hysteriskt roliga bilder på Bä-Bä och pappi! Först är det livat och glatt men sedan förändras det snabbt på bara en liten huvudvridning..*haha*



Far och son..



Bä-Bä har nog fått tillräckligt nu..*host* tror jag..*host* ;P



Korv i stora lass blev det dessutom! *haha* *mm*



Leia laddar inför dansen runt midsommarstången!



Kolla in Leia och den coola minen, matchar brillorna totalt! Likaså gör Bä-Bä! *haha*



Midsommarstången reses i junisolen! Därefter dansade jag och Leia tills vi blev svettiga, törstiga och hungriga..*hihi*



Mamma är bäst!



Sexy Bä-Bä!



Väl hemma på Solhem igen så kallade studsmattan och även mig kallade den på, så med kameran i högsta hugg och med vetskapen att det kan skapas härliga bilder då det hoppas och studsas försökte jag mig på lite actionbilder! *haha*



Mycket skratt blev det! =D



Stuart fyllde år dagen till ära! *ja må han leva*



Alla flickor fick fina kransar av mammi som hon suttit och kämpat med! Vi var så fina så! ;D



Som sagt.. Kransen gjorde allt, och solen förstås ;P



Kubb blev det och här får "pojk"-laget in en rejäl träff! *hoho*



Mitt lag var inte sååå glada över detta..*hmm* =P



Tröttsamt att fira midsommar, då kan pappas famn vara bra!



Gott med salta pinnar och salami till allt dricka som fanns på bordet! *hihi* *host host* ;P



Måste ju leka emellanåt.. Lyckades aktivera dom flesta i att få till bra droppar och hitta snygga saker att spegla i glasen..*haha*



Visst är vi söta? Som gjorda för varann! =D



Min dricka för dagen var grön, passade till årstiden och den annars så lummiga naturen och dagen till ära körde vi mycket med silhuett och kolla ljusbrytningar av alla dess slag..*haha*



Min sexige hunk!



Grillfolket i dimman..*haha*



Tjo va det var livat på Solhem i fredags! *haha*



Lekfarbror och busunge!



Dans var det, dans blev det, mest hela tiden! *hoho*



Kuckelimuckerna!



Coolingen Empa! *evil*



Mys med moffa!



Inga ord..*hahahahahha*



Roligt var det iaf! =D



Kransarna vid dagen slut, lika trötta som oss var dom, dock var vi alla glada över den underbara midsommarafton som vi haft! =D

Dagen efter var det upp med tuppen som gällde.. Sedan var det bara att spänna på sig vandringskängorna och vandra sin mil till dragkamp och hemmagjord smörgåstårta! Vädret var lite lynnigt men vi slapp bli blöta, vilket var oerhört uppskattat! =P



Promenaden gick av stapeln med andra syster yster och familj.. Även här var det barnförbjudet i flaskorna från tidiga morgon..*hoho*



Varmt Foffest? *hehe*



Övar inför framtiden, långt kvar än dock..*hytter med fingret*



Mmm gott med purre!



Cooling! *hihi*



Glad liten kis! =D *ler* Blir alltid lika glad över sötisen!



Än en gång, inga ord..*hahahaha*



Titta vad lilla jag hittade! Humle dumle och fin bi i vackra blomman! *hoho*



Hemma igen.. Dags för grillning..*hungrig*



High five!!! =D



Skrattanfall..*haha*



Mys i pyjamas! *gos*



Matchar pappa gör jag med! *gull*



Eftersom Sverige föll i EM så hade jag dagen i ära mina andra hands favvisar på mig och dagen till ära spelade ju dom också en match men precis som vi åkte dom på torsk och nu är jag bara tom.. =P

Allt som allt blev det en supermidsommar men en massa skratt och glada miner, god mat och massa dryck! =P
Nästa år är det dags för Bä-Bä att visa mig SIN midsommar..*se framemot*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0