Bilkörning..

Att köra bil är en hel vetenskap.. Herregud! Har precis insett att jag snart har haft mitt körkort för bil i 5 år! Fatta fem år!!?? Är helt galet att tiden har gått så fort.. Hojkortet passerar snart tre år, och bara det är ju chockskapande.. Jag tyckte det var jobbigt att passera två-årsgrånsen för att få tungt hojkort..*puh* Tiden den går..
Iaf på den här tiden så har man kanske inte kört så mycket bil som man kanske borde ha kört under den hår tiden.. Har inte blivit att jag har kört så mycket sedan olyckorna.. Dock på senaste tiden så har jag försökt att köra en del, dels pga att jag varit tvungen men också för att försöka hålla körsinnet fräscht..

Och idag var det dags igen.. Idag skulle jag ta mammis och pappis jeep in till stan för en del saker som jag hade att göra.. Mammi och pappi befinner sig på varmare breddgrader just nu så då är dom snälla och lånar ut lilla bilen, eller rättare sagt jag tar den eftersom den bara står..*hehe* Slipper jag åka Skrota.. =P
Dock har jag kört en stoooor automatväxlad volvo dom senaste dagarna så att sätta sig i jeepen gav en smärre chock för lilla Eva.. Först var det storleken, den var betydligt mindre.. Sedan satt man ju så jädrans högt i jeepen.. Har alltid gillat jeepen, den är rolig att köra, men idag var det mera en chock med tanke på att min nya kärlek heter volvo och automat.. Så när jag skulle starta jeepen så kom det en stor blackout, hur gör man? Vilka fötter ska jag använda? Just ja,båda fötterna ska användas, man måste koppla för att kunna växla och just ja den här bilen hade servo ja och var lätt att ratta, ursäkta diket! Men åh vad långsamt det kändes att det gick, herregud den här bilen är uppe i 4000 varv i 100..*ahhhh* Ut på fälten och efter min duktiga promenix för att hämta bilen hade jag upptäckt den kraftiga blåsten.. Och om jag nu hade glömt den så gjorde den sig påmind just där då den tog tag i den lilla lätta bilen och kastade över den till fel sida av vägen.. Just ja, måste hålla ett krampaktigt tag om ratten ja..*hrmpf*
Messen kommer och mess ska skickas, varför håller man på? Det ringer, hur ska jag kunna hålla i telefonen, ratten och växla samtidigt?
Upptäcker att airbaglampan lyser efter ett tag, varför då? Är den på väg att utlösas? Kör jag sååå dåligt? Måste hitta nåt vasst så att jag kan punktera den om den kommer, letar febrilt i väskan och hittar nycklarna, dom får duga.. Sitter beredd med dom i knäet men inget händer naturligtvis.. Förresten går det att ens punktera en airbag tänker jag medan jag rusar fram i 110 på E4:an.. Oj här ska jag av!
Kommer fram efter mycket om och men, parkar bilen och beger mig av mot mina mål för dagen..

Kommer tillbaka och ser att det är nån som har parkerat så nära så att jag inte ens får upp förardörren på bilen..*morr* Får då krångla mig in i bilen via passagerarsitsen, men till slut är jag på plats.. Skitig är den nya fina röda jackan som jag har tagit på dagen till ära, tom väskan har fått en massa bildamm på sig..*suckar* Sen är det att tänka och fokusera som gäller, gasa, växla, bromsa, stanna, byta fil *oj ursäkta*, signalera på alla de möjliga sätt, den jädrans lampan lyser fortfarande, titta titta titta.. Herregud är ju som ett helt träningspass! Sen upptäcker man att man sitter i andra tankar och undrar hur i hela fridens namn man tog sig från plats A till plats B.. Galet att jag har kommit hem så passa hel och någorlunda ren med mig och mina bilar genom mina körår! *haha*

Och nu sitter man här och funderar på det faktum att man nu kan övningsköra med sina små raringar..*haha* Vet inte jag om jag är lämpad att lära ut sådana saker som att framföra fordon på allmänna vägar, tror nog att allt jag kan kan läras ut på nån minut varav hälften är fel om inte mer än allt..*haha* Vore skojigt att få övningsköra med dom med tanke på att jag klarar av att köra i rondeller till skillnad från andra..*host host* Men det vette fasiken om det är så lämpligt att min körstil kommer att tillämpas av andra än mig..*hmm* Borde kanske patentera mitt bilkörande, helt galet helt enkelt! En helt galen dag fylld med en massa knasiga funderingar och tankar..*haha*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0