Sockerransoneringen..

I mina förra blogg skrev jag ju om min sockerransonering och hur det gick och jag kom fram till att livet handlar bara om socker.. Socker socker socker! Vareviga minut är en minut till då man sitter och funderar på när, var och hur man ska få i sig så mycket socker som möjligt.. Jädrans beroendeframkallande tjafs!
Då hade jag en jädrans kamp med det och eftersom det var mer *ajabaja* då så blev det ju mer frestande att synda och till slut så brakade allt..
Nu kör jag inte med nån form av sockerransonering men jag försöker ändå tänka på vad jag äter, men om jag förbjuder något då blir det desto mer av det, så jag antar att jag har ett inofficiellt förbud mot socker..*öhh* Ja ja kom till poängen nu Eva!

Har känt på sistone att jag inte har nåt sug efter socker, godiset smakar inte lika gott som förr, läsken är bara jobbig att dricka, chips och liknande är bara fett och äckligt.. Kakor och bakverk är inte lika välkommet som förr, är bara inte gott längre.. Mitt stora problem förr, glass, det är inte heller så gott som det var då.. Det är bara kallt och det ilar i tänderna..*hrmpf*
Vet inte riktigt vad som har hänt med mig men jag stendiggar just nu nötter, frukt och suget efter smoothies är större än någonsin.. Är inne på den vägen nu, väldigt duktigt av mig själv måste jag säga! =) Får se hur länge det vill hålla i sig..*hehe* Har en tendens av att vända kappan efter vinden ett antal gånger innan jag har bestämt mig för var jag står, om ens det..*haha*

Slänger ut en bild på lite godis, bland det sista godis jag smakade faktiskt.. ;D Får se när syndabilden kommer ut med det godis jag kommer att bryta den här trenden med..*haha*

image21

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0