Tillbaka från farbror doktorn..

Nu har jag kommit hem igen efter att ha varit till farbror doktorn med missen min.. Och det var en hel del fel med henne.. =/ Så mycket öronskabb så att veterinären vacklade vid åsynen, tandsten och blåsljud på hjärtat vilket skulle försvåra borttagandet av tandstenen.. Men kräkandet kunde han inte riktigt förklara, kanske öronskabben, kanske bara att hon var allmänt sjuk.. Han fick ju inte ta tempen på henne..*fy Dixie* Ja ja fick medicin mot skabben och ska nu torka öron ett tag framöver, samt ska jag ställa mig och koka fisk, kyckling och köttfärs i hopp om att hon ska bli bättre.. Men jag är glad att hon mår någorlunda bra trots sin höga ålder, veterinären tyckte att hon var väldigt fin och pigg för att vara 14 år! =D


Annars så känner jag mig mer hemma med min nya look idag, känner att det här kommer att bli bra det.. Har tom hittat kläder och en snygg look inför kommande fredag! Får se hur det blir, får testa nån dag här sen, om det inte fungerar så får jag väl min vanliga panik..*haha* Men det brukar lösa sig..*hihi*

Igår pratade vi, pratade pratade pratade.. Och tömde verkligen oss ang allt som rör sig i oss.. Vi är två brustna själar som stödjer oss mot varandra och tack vare att vi har så lätt att prata med varandra så kommer det att ordna sig alldeles utmärkt.. Känner det på mig, känns så himla mycket lättare efteråt.. Är lustigt att så små bagateller kan blåsas upp till stora problem bara för att man hör vissa saker men inte lyssnar klart på vad som egentligen menas med dom, eller bara för att man håller det inne och drar egna slutsatser.. Är också ganska lustigt att man går runt och tänker ungefär samma saker, oroar sig över samma saker och håller tillbaka på samma likadana punkter! ;) Tack mitt sunshine för att du lyssnar, finns där och känner att du kan lita på mig! Det är du och jag mot världen och varje gång som du kliver innanför dörren och kommer hem till mig så känner jag hur rätt och hur bra vi är för varandra! =D


Snart är det dags för tvättstuga och idag känner jag mig ganska pigg, är lite tjockt i huvud, hals, näsa och öron men det är lite lättare att andas idag, är ganska fritt faktiskt..*hihi* Men man får inte ta ut segern i förskott, ikväll sitter jag nog och kippar efter andan igen..*hrmpf* Men vi håller tummarna för att farmors magiska slemlösande ska göra underverk samt att man är på rätt väg, tillbaka till den normala vardagen igen! ;P

Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt att du börjar bli bättre :-D
vi är oxå på bättringsvägen.. såå skööönt!
*snörvel*

2008-03-14 @ 11:47:29
URL: http://endellina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0