Lite äventyr och kvalitetstid...

Jaha efter några tunga dagar så börjar det lätta lite grann, ljuset i fjärran kommer närmare..*pustar ut* Allt ordnar sig! =D
Så vad har då hänt under dessa dagar? Jo en hel del prat med sambon om allt vad oss innebär, mycket dock om vår träliga vardag där vi nöter sönder varandra totalt.. =( Så för att åtgärda detta så bestämde vi att våra dagar måste inneghålla nåt annat än att bara tycka synd om varandra, om oss själva och specillt inte låta oss stupa över en liten förkylning med allt vad det innebär! *ICKE* Så därför bet darlingen min ihop och vi knatade ut i storskogen i jakt på lite svamp.. Och efter en och en halvtimme av pulsande genom mossa och nacken i ett icke så skönt läge, =P, så bestämde vi oss för att ta våra 10 svampar och åka hem till té och cityakuten! Farmor blev glad för den lilla tugga som blev kvar av våra svampar och jag och Bä-Bä fick lite tid tillsammans som jag naturligtvis förevigade! ;D

  

Är så härligt i skogen!!!! Älskar att bara andra runt i tystnaden och lukta på växtligheten!! *ahh njuter*
Här är iaf storplockaren!! Se så tjusig han var i sin outfit? *hihi* Och en av alla oätliga svampar vi hittade, vilket var en jädrans många! *hrm* =P

Sedan för att hålla kvar vår nyvunna tradition att verkligen göra saker tillsammans och få komma iväg lite så vandrade vi up halv fem i morse och bestämde oss för att åka till vårt träd på väg mot Sundsvall på nya E4:an.. Mitt på en rakstärcka mellan vägräckena i mitten står ett gigantiskt träd, upplyst och allt! Helt underbart är det och för varje gång vi har passerat i olika väderförhållanden så har vi bestämt att vi måste åka dit.. Vi missade solnedgångarna/soluppgångarna i somras och vi missde dimman och minusgraderna med en dag men vi begav oss dit innan dagen grydde och lekte runt med kameran..
Mitt enbenta stativ var inget att hänga i julgranen så vägräcket fick bli min räddning och Bä-Bä var bilinräknare så att jag var beredd då det var dags! =D Och det här blev resultatet:

  

I början blev det inte så lyckat, försökte hitta inställning, en stadig hand (omöjligt), så i början såg det mörkt ut.. =(







Men det tog sig!!!! =DD Dock lite oskarpt även om mitträcket gjorde det hela betydligt lättare.. Men jag menar, hur lugn och stilla kan man vara då stora lastbilar susar förbi! =P
Min favvo är den stora med the lights in the sky! Lika extatisk över den som Bä-Bä blev då det kom en lastbil! *haha*



Lite spöklika blir dom allt i svartvitt! *buuuuuuu*



På vägen hem skulle vi hitta nåt ställe att käka vår medtagna frukost på men precis innan jag somnade och sabbade dom planerna, =P, så hittade vi våran dimma ut på ett fält! *hihi*

Så ut med er alla och upplev lite kvalitétstid med de dina! Det är man värd! ;D

Kommentarer
Postat av: Lina

Jätte fina bilder!

Önskar att jag hade mer tid för sånt där! :-))

Skulle verkligen bara älska att FOTA en hel dag. Allt och alla :-) ljus som mörker, sten som berg :-)

2008-10-01 @ 15:01:24
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Mamma och pappa

Jättefina bilder!

2008-10-01 @ 17:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0