Påsk..

Vet att det är över för över en vecka sen men vad sjutton!
Hade lite tankar kring det mellan alla grejer vi hade inplanerade..
Påsken måste verkligen vara den högtid som bjuder på mest ångest.. Visst vi har julen där ångesten över paket och all mat man proppar i sig och resor hit och dit tör i julefriden men det är ändå en glädjens högtid och med snö på backen så är nästan den ångesten nästintill trivsam.. Och alla andra högtider vi har som midsommar och halloween, nyår och annat skoj som våra år är späckade med så trots ångesten inför alla så bjuder dom även på en massa glädje..
Men gör verkligen påsken det? För de troende så är det ju naturligtvis glädjens högtid och för alla oss icketroende så är det en tid att samlas, äta god mat (egentligen samma som på jul) och sedan godiset i mängder..
Känns som att påsken är en taskig imitation av julen bara för att alla tycker om julen så mycket så har man skapat en andra hands högtid bara för att längtan inte ska bli för stor och för att inte varje person ska bli ekonomiskt ruinerade så har man då kommit på idéen med påskägg...*hmm* Kanske låter väldigt negativ just nu för jag klagar inte, är alltid lika trevligt då familjen får en "ursäkt" för att samlas men jag har bara svårt att förstå högtiden i sig då det enda den bjuder på är masa massa ångest för all mat, allt godis man proppar i sig och ständigt dessa resor runt om överallt för att hinna vara med så många som möjligt..*puh* =/
Tror att min pessimism detta år beror på att jag har varit en av dom som har flängt land och rike runt bara för att kunna vara med så många som möjligt.. och detta år tog det ut sin fulla rätt... Japp för nu ligger man här igen sjuk som få och snorar, hostar och mår allmänt dåligt.. =( IGEN!!!! *suckar* Sambon sa igår att det kanske beror på att kroppen är ovan att hitta på alla dessa grejer och därför blir det såhär.. Okej det kan ju vara en tanke men vad hände med trötthet och lite mer värk? Är det så att man ska bli tokförkyld och helt medvetslöst matt varje gångman gör en extra grej under helgerna? *hmm* Nej tack!!
Men denna gång dricker jag som en tok, för aptiten finns inte alls men jag dricker dom en svamp, bara för att folk har sagt att det är bra..*nickar* Jo då så nu dricker jag för kung och fosterland! Hoppas att det ska lätta snart tack vare det.. Nog för att det lättar snabbt ändå konstigt nog varje gång men däremot kommer tillbaka, typ varje månad... 

Nej nu har jag klagat nog känner jag!
Påsken var på det hela jättebra för min del med massa sol och massa saker att göra och ett STORT påskägg från underbara sambon som fortfarande väntar på att ätas upp! 
Var mysigt att träffa alla som man hann träffa och även om det var mycket och det tar ut sin fulla rätt nu så var det nog värt det..
Dock all denna ångest över allt och ingenting, det är nog något jag kan skicka iväg nånstans låååångt borta, gräva ner djupt och bara ta fram ibland då det verkligen behövs, då det är värt att ha det..*nickar bestämt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0