Vilken sorts människa är du?

Har tänkt på en sak mer och mer på senaste tiden..
Det här med vilken sorts människa man är då det gäller kontakt med andra människor.. Det finns ju dom som helst bara messar, varje gång då dom tar kontakt är det först och främst och oftast via sms.. Det finns dom som mejlar, det finns dom som endast bara ringer, dom säger att det är skönt att få nån form av respons direkt.. Sedan finns det dom som helst av allt träffas öga mot öga med personerna i fråga.. Eller så finns det dom som är dåliga på att ta nån form av kontakt alls..

Jag har kommit fram till att jag är en mobiltjej, jag ringer alltid från min mobil och jag ringer ALLTID till mobiler! Jag har en fast telefon hemma, men jag har nog aldrig ringt ut på den och när det väl ringer så är det oftast bara telefonförsäljare och farmor då, vilket i sig kan göra det svårt..*hrm* =P
Men det som jag själv kom fram till att det var ganska intressant var det faktum att jag ALLITD ringer TILL mobiler och när det inte blir nåt svar där så drar jag mig lääänge för att ringa en fast telefon, varför vet jag inte.. 
Kanske är det det att man söker nån speciellt person och man når ju den lättast på dennes egen mobil.. Eller bara det att mobilen är en sådan grej som nuförtiden betraktas som en accessoar och utan den är man naken och en hel dag kan vändas upp och ner om man glömmer den hemma.. 

Dock har jag upptäckt flera gånger nu då jag har ringt till mobiler att det inte blir nåt svar, då kan man undra vad det beror på..
Håller vi på att slå oss loss från detta måste att bära med mobilen? Eller börjar vi bli ett lite lugnare folkslag som faktiskt kan stänga av, lägga ifrån oss och bara koppla ifrån denna manick?

Har insett helt enkelt att min sort av människa har det lite svårt att få kontakt nu för tiden.. Vilket I-landsproblem..*hahaha*

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hehe, vi pratade faktiskt om det i skolan idag.. Hade en timmes diskussion :)

2009-04-20 @ 23:04:18
URL: http://www.metrobloggen.se/flinalagom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0