Ett till starkt minne..

Bä-Bäs favoritté är Chai Assam, finns som lösviktsté på Ica-affärer och liknande och den doften från det teét blandat med Ikeas jordgubbsljus är exakt hur det luktade när man klev in hemma hos honom i Bållan-town!
Stod precis och ordande med den vanliga té-koppen för kvällen och kände suget efter Assamet och precis som varje gång innan när man har tagit det så blommar minnen upp, bilder av lägenheten, känslan av att få komma bort från ditt eget och mysa varje kväll i nån annans hem, en speciell annan.. En annan som man satt och väntade på på dagarna och som man mös med på kvällarna, en annans hem som man gjorde sig själv hemma i..
Chai Assam-doften är lite hemma för mig, precis som mitt hem är hemma, mitt barndomshem är hemma och så vidare.. Assam-hemmet är dock något jag kan sakna, kanske pga nykärleken eller bara det att man får komma bort lite och pysslas om, visas runt, bonas in hos nån annan som vill att man ska bli ombonad och må bra!
Längtar tills vi tillsammans kan skapa ett Assam-hem!! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0