Födelsedagsgalej, en stoooor ek och sagor på is!

Här kommer en liten uppdatering på dom två fullspäckade dagar som har förflutit detta nya år! =D

Började på lördagen då jag vaknade från en sömnlös natt med tankar till tusen i ett bultande tjockt huvud...
Efter en evighetslång dag så var ärenden fixade, maten var i magen, tankarna var ute och under bearbetning, febern åtgärdad med alvedon och bilen parkerad..
Efter ett hjärnsläpp ang portkod så var man inne, framme och ängeln var vackrare än någonsin! =D
Hela 25 år fyllde underverket! Herregud vad tiden går, kändes som det var igår man var ung och dum och låg och fnissade uppe på hennes rum efter en "busig" natt vid kasen i Bigvreta! *haha*
Har hänt en del sen sist, men ängeln är lika vacker och underbar som då! *puss på dig*
Jag hade fått äran att fotografera kalaset och ett utdrag av den trevliga kvällen kommer här! ;D



Den vackra värdinnan med en hög av paket!!! =DD



Doris vill också vara med och fira matte!



Måste ju följa ängelns goda exempel av att fota mat oh dryck och denna mumsiga drink fick som välkomstdrink! Värmande var den från kylan utomhus! *mmm*


Ängelns berömda och uppskattade semlor bjöds det på och åt gjorde man tills man rullade därifrån!! Gud så gott det var! =D



Halva gänget med linslusen i mitten! *hahaha*



Paketöppning! =D



Ostbricka..*gosch*



Grattis Lina 25 år! Min älskade ängel! =D



Doris tog skydd på den tillfälliga garderoben! *hihi* =P



Brudarna!



Ännu mer brudar! =)



Ett av tre blivande föräldrapar! =)



Speltajm! Med vilda gester omgjort till med andra ord! *haha* Urkul!



*öhh*



Sötis Anna och Danne!



Förklaring på hög nivå! *hahahaha*

Denna gång åkte jag och min Bä-Bä hem då jag dagen efter skulle uppe till Disney On Ice men kvällen var urtrevlig så länge den varade! =)

På vägen in till Uppesala dagen därpå var det 20 grader kallt och solen sen från en blå himmel och Bä-Bä var på fotahumör och ville föreviga den stoooora stora ek som vi alltid åker förbi och som både han och jag har sagt att vi ska föreviga så mågna gånger förr..
Men idag blev det av och det kläckte en idé i mitt lilla huvud om att jag ska härma ängeln lite och föreviga denna prakt varje årstid med start från nu!
Jag ger er härmed vinter! =D







Sötisen! *pussa på*







Vacker så in i norden och det är bara en av fyra stora praktfulla ekar som står där! *ler stort*

Väl framme blev det en del väntan med massa överblivet godis, lite toast, massa lego, och puckot jag lyckades ju drämma ner ett av dom stora skeppen som lille Lucke hade byggt ihop i golvet så att det gick i tusen bitar! *svälj* FÖRLÅT!
Men till slut var vi på väg mot vårt mål: Disney On Ice, Princessclassics!
Även om jag var trött och inte mådde så bra så tyckte jag att det skulle bli skoj och när vi fick våra platser, andra raden i A-sektionen som kommer direkt efter dom tre raderna parkett *jublar* så var det inget annat än askalas!
Förväntan stiger..



Flickorna med den fiiina, och dyyyra, hinken med popcorn!



Mimmi och Musse invigde sagoberättandet om alla prinsessor som skulle komma!



Aladdin! =D



Lilla sjöjungfrun! =)



Ariel och hennes prins! =)



Mulan!



Snövit och hennes sju dvärgar!



Den vackra Snövit!



Belle och hennes odjur efter den förtrollade kyssen!

Efter detta var akt ett slut som då innehöll: Aladdin, Lilla sjöjungfrun, Törnrosa, Snövit, Mulan och Skönheten och Odjuret!
I pausen rusade mitt herrskap ut för att handla i shopen så att Leisen fick lite egna prinsessor..
Detta efter att hon muttrat ett tag över att Askungen inte varit med! *gullis*
" Mamma var är Askungen? Jag vill se Askungen!"
Lagom till akt två kommer dom tillbaka med diverse grejer..



Prinsesslampa av nåt slag som snurrar och lyser med alla prinsessor på samt en liten Ariel och så naturligtvis den 10 kr dyra prinsessplastpåsen! *hahaha* =D



Och vad bjöd akt två inte på om inte Askungen!!!!!



Leia nöjd med skumtomte i mammas knä för att kunna se allt! =)



"nanananannanananana"



Askungen med sin prins! =D



The grand finale!
Fyrverkerier, pompa och ståt samt alla samlade på isen i vackra klänningar i guld!



Här ses alla vid slottet vinkandes adjö!

Blev verkligen beundrad av hur bra dom åkte och hur fint allt var! Tack syster yster för julklappen och för den underbara dagen trots frusna kroppsdelar av att vandra 100 meter i kylan! *hahahaha*

Kommentarer
Postat av: PeeMark

Ice Ice baby

2009-01-05 @ 22:01:18
Postat av: Hille

Finns det fler roliga bilder från festen?? Lust och maila dom i så fall??



hille[email protected]



kram

2009-01-07 @ 10:30:14
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka underbara bilder du tar! Snacka om klasskillnad mot bilderna jag tog :P Jag gillar den på Danne o mig. Kramar

2009-01-07 @ 20:26:19
URL: http://anna1441.webblogg.se/
Postat av: Anna

Just ja, kan du mejla lite bilder från festen till mig med? hogstrom[email protected]

2009-01-07 @ 20:27:36
URL: http://anna1441.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0