Kan morgonpigg bli nattuggla?

Herregud nu har det gått för långt!
Har alltid varit en morgonperson som älskar vintern bara för att den är mörk så mycket om dagarna, man går upp tidigt tänder en massa ljus, kryper upp i soffan och hinner titta på en film innan det börjar ljusna och smuttar på en kopp te och bara myser.. Naturligtvis är det lite mer speciellt innan jul då stakarna är tända och förväntningarna inför julafton stiger och stiger och TV:n visar juliga mysfilmer eller liknande... Men ändå så är det såååå mysigt oavsett dag, helg som vardag!
Men nu har det hänt nåt, i skolan vaknade man av sig självt, innan klockan ringde och var pigg som en mört, lärka, ja vad ni vill, sen efter olyckorna så var det mycket sömn som man gick miste om så då blev det som det blev.. Men nu när vardagen börjar bli en vardag igen så har jag blivit sååå trött, klockan ringer och jag vaknar knappt, snoozar i en timme, en helt jädrans timme innan både jag och klockan ger upp och vi både somnar in igen! *suckar*
Idag hade jag bestämt mig för att gå upp halv sju, hinna äta frukost och göra lite annat innan tvättstugan halv nio.. Började med min numera traditionsenliga snoozning i en timme, sedan Bä-Bäs klocka som ringer åtta men ändå så vaknar jag med ett ryck och i vild panik fem över halv nio och rusar upp för att springa ner i tvättstugan.. Hela dagen var förstörd och upp och ner vänd! =(
Men som tur är har jag världens gos här hemma som lugnade mig och nu ligger jag nästan före i tiden av allt jag skulle hinna med! =) Liiite nervös är jag inför morgondagens prövning att komma upp halv sex för att jobba.. Men jag är verkligen laddad för att komma tillbaka och efter att jag har varit så duktig så att jag har lagt upp en plan för våren och sommaren vad gäller jobb och träning så känns dagen som riktigt nyttig.. Spelar ingen roll att min morgonstress har ökat på värken lite i ryggen.. Dagen känns riktigt härlig som den är!! Solen skiner både ute och inne =D 
Så även om det är svårare att komma upp på morgonen och lättare att låta kvällstimmarna rinna iväg med diverse jox så känner jag att det ordnar sig nog bara jag får komma iväg till jobbet, sätta igång med träningen och få igång vardagen igen! Då är jag nog uppe med tuppen igen ska ni se! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0