Konsten med förhållanden..

Är knepigt det här med förhållanden, hur ska man vara, vad ska man göra, hur ska man prata med varandra och oavsett hur många vägar man prövar så står man lika förvirrad efter den tionde gången som efter den första..
Hemma hos oss har det prövats många vägar man nu verkar vi har hittat en väg där vi båda känner att vi trivs att gå och som passar gentemot varandra också! Och det känns huuuur bra som helst!!! *lycklig*
Men under vägen så har det varit mycket ifrågasättningar, inte bara av oss själva utan också en del av andra..
Ända sedan början har vi skapat smeknamn på varandra, allt ifrån Terroristfetto/Brillmongo till Bä-Bä/Babyface, det är väldigt sällan som vi använder våra egna namn på varandra faktiskt..*hihihi* Så det kan bli, och jag som tidigare har gått och önskat mig nåt fint smeknamn nångång, förutom Eva.. Hade ju mitt Pumba under ett tag men önskan att få ett fårn en hjärtans kära fanns alltid.. Varje gång som man har hört par kalla varandra olika former av smeknamn så har det huggt till lite i maggropen.. =/
Men nu har jag en hel uppsjö av namn!!! =D *tokglad* Och det bästa av allt är ju mitt Babyface *ler stolt* Som jag har trugat och avundats Fancy Face i Våra bästa år och nu sitter jag här med mitt alldeles egna Babyface!! *woho*

Sedan gick vi ut ganska starkt med vårat bäbisspråk också och även om det i nutiden kan reta gallfeber på den ena eller andra ibland så är det väldigt dominerande och det retar andra massor!
Men då är min fråga, om jag och Bä-Bä mår bra av att använda det och känner att det till en viss del här ihop med våran relation och den tid vi har gått igenom, då kan vi ju inte sluta bara för att behaga andra.. Det är vårat liv, vårat förhållande och vi mår bra av det! Kanske inte överdrivet mycket men i måttliga drag så är det våran grej.. Och på senare tiden har jag kommit över en artikel, och så igår på filmen med, som tar upp det här med att det är bra och viktigt med smeknamn och ett helt annat språk som inte folk förstår, som bara ni två förstår och som gör att ni känner er trygga med/hos varandra!
Så det blir nog så att bäbisspråket fortsätter! ;D

Filmen igår var verkligen en sån där fin film, en mysig, romantisk film som man bara gosar in sig i!
"Om ödet får bestämma" hette den med Kate Beckinsale och John Cusack.. Tyckte den var väldigt trivsam och bra, lite förutsägande och liiite too much ibland på det sättet att det man vet ska hända aldrig händer! ;d (Vill inte avslöja fööör mycket) Men jag gillade den och nu har jag ett nytt favoritord: Serendipity!
Försökte hitta nån bra förklaring till ordet, en mera exakt, men det är visst det mest svåröversatta ordet som finns från engelskan..*hmm* I filmen betyder det "en lycklig slump" typ och enligt ordböcker betyder det att "slumpmässigt komma fram till en lösning"
Jag håller mig nog till förklaringen från filmen för Bä-Bäs och min historia, att vi träffades berodde just på en lycklig slump - Serendipity! ;D *smack på min bäbispratande, smeknamnsspottande och mest underbara sambon i världen*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0