Uppsala Nya Tidning...

Har nog aldrig sett mig som särskilt allmänbildad men nu börjar jag faktiskt få koll på lite grejer och allt tack vare unt.se!
Jobbar ju tre dagar i veckan nu och just nu är det ganska lugnt från och till vad gäller arbetsuppgifter så då sätter jag mig och uppdaterar mig själv om vad om händer runtomkring mig via vår nättidning.. Och det är faktiskt väldigt intressant och den senaste veckan så har det inte gått en dag utan att jag har kollat vad tidningen har att erbjuda dagen till ära!
Sen att jag inte löser om stora händelserna som hur det går i Gaza eller exakt hur ekonomin ser ut för tillfället så håller jag mig någorlunda uppdaterad om läget iaf!
Känner mig lite nyttig om dagarna, om jag nu tvivlade på att jag inte var det innan..*hmm* =P Kan sträcka lite extra på mig då jag faktiskt har koll på vad som händer i världen..*host host* ;D
Sedan, medan jag läste en artikel om krisen på Ackis ang vårdplatser, så såg ja att en läkare som jag har haft på ortopeden nu är tf verksamhetschef! Var lite kul för hon fick saker och ting verkligen att hända i mitt fall, en pärla helt enkelt! Så nu blir det nog ordning och reda på torpet!

Annars på jobbet så går det riktigt bra, känns bra i kropp och själ och den här gången känns mer stabil och "hållbar" än förra, så det kommer nog att gå alldeles galant! ;D
Har lagt upp en plan ända fram till sommaren då jag under denna tid ska ta mig upp till 80% som är målet för sommaren.. Naturligtvis vill jag upp till 100% men vi får se hur läget och allt är till sommaren och se vad som händer då! Med en kapacitet på 80% så kommer man nog ganska långt! ;D Tror inte ni?
Nu håller vi bara tummarna att ryggen är snäll mot mig då jag nu för en gångs skull är snäll mot den! ;P

Om det inte funkar så fick jag en ny affärsidé på bussen i morse, mest för att roa min trötte sambo som satt och körde för fullt tidigt på morgonen.. =P
Fick som alltid på torsdagar skjuts ner till bussen, är ju riktigt jobbigt att gå dom 500 meter som det rör sig om =P.. Sedan när jag satte mig på bussen så kände jag att chauffören nog var lite frusen av sig då han hade full effekt på både värme och fläktsystem så när vi bara nåt Blötholma så var det kokhett på bussen och det var inte bara en eller två personer som började klä av sig jackor och tjocktröjor..*puh*
Så för att då roa lite så messade jag denna intressanta information till mitt hjärtans kära och hoppades att det skulle bjuda honom på ett skratt och meddelade då att man kanske borde starta ett företag med rullande bastusar (ingen aning om stavningen =P) med massa ris och massa finsktalande människor som dricker Norrlands guld bara för att dom vill vara sig själva för en stund! Hahahahahha 
Inte världens mest seriösa eller bästa idé kanske men det bjöd mig på ett litet leende i ottan och det verkar som om Bä-Bä också fick sig ett skratt! =D *huvudsaken det*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0