Ett nytt år..

Jaha, då har ett nytt år knackat på vår dörr - 2009!
Satt och tänkte häromdagen på om jag i år skulle avlägga samma gamla ohållbara löften som att träna, få ordning på kroppen, ha mer tid för nära och kära osv osv..
Men jag kom ganska snabbt fram till att det bara skulle bli platt fall av allt och att det då skulle leda till en besvikelse som skulle göra att ännu mer mat skulle intas, mer tid skulle ägnas på att sura över det misslyckade som skett än på att gå vidare och då skulle det inte bli ett så bra år..*hmm*
Så därför lovade jag mig själv att istället för att sätta upp omöjliga mål så får man helt enkelt göra det lilla möjligt så får allt annat bli en bonus: så därför har jag lovat mig själv att ta tag i bloggandet så att folk iaf kan hålla sig uppdaterade om vad som händer i min lilla värld när tiden inte verkar räcka till för att umgås hela dagarna långa.. Sedan har jag också lovat mig själv att lägga upp ett schema, för mat, träning och annat i ens vardag så att det blir lite struktur så man slipper sitta där en fredag kväll och äta mackor bara för att man inte tänkt ut vad man ska ha till middag! Så får man lägga in tid och rum för allt sånt som är nödvändigt här i livet, sedan om kroppen får sig en omgång med så är ju det bara en bonus och det är ju alltid trevligt med såna! ;D
Så det är mina löften för i år och idag är första dagen på resterande!

Därför tänkte jag att jag skulle uppdatera mitt kära herrskap på hur mina helgdagar har varit!
Vi börjar naturligtvis med julen..
Innan julafton, och med allt vad det innebär trädde över tröskeln, så ska hälsningar skickas ut och som en snäll lillasyster som jag är så hjälpte jag min kära syster att skapa hennes traditionsenliga på barnen!





Kallt var det men dom var villiga att ställa upp för kära moster! Och jag tycker att det blev ganska trivsamma och mysiga bilder jag! ;D

Så var då dopparedagen framme och denna dag startade en trappa ner hos farmor och grötfrukost med hemmagjord sill, skinka och gröt! Och för första gången på alla gånger med mandel i gröten undslapp jag den..*puh* =P



Tre generationer som var väldigt ovilliga att ställa upp på bild! *hrmpf*



Finklädda upp till tänderna var folket trots att klockan var tidigt!



Bus vid granen! =)



*gorgeus*



*hihi* Busunge! =D

Efter grötfrukosten satte vi oss i bilen och begav oss till Bä-Bäs familj där vi firade av kvällen med massa god mat, skratt, Kalle Anka, godis, nötter, dryck, julklappar och supertrevligt och mysigt sällskap!



Syster, kusin och kusin ställer upp framför Kalle Anka, mumsandes hemmagjort julgodis av Skyan-borna! *hehe* ;P



Mysisar!! Min absoluta favvobild i julhelgen!!! *löv* =D



Tom lille vovven fick paket med mumsig, förstklassig prinskorv! =)



Vår söta tomte!



Paket, paket, massor av stoj, stim och paket!



Som sagt, paket, paket och alla är med!



Cammies favvojulklapp tror jag, en marsipangris som snabbt damp ner i magen! =)



Våra julklappar som redan har blivit konsumerade: presentkort på träningsgrejer! *längtar tills man får dra på sig det* =D



*öhh*



Sötisar! =D
Fotograf: Cammie



Spel spelades det framåt natten, Brainstorm! Jätteskojigt var det! =D

Framåt natten blev det sängdags och sedan upp för att bege sig vidare mot min familj! =D



Mumsar kalkonrester för fullt! Inget får gå till spillo! *mohahahaha* =P



*ler*



Lekfarbror och tokbarnen!



Detta är resultatet av vad som händer när barnen ser en kamera! *hahaha*



*löv*



*hihi* Har nog ätit nåt konstigt, både förvrängda och horn har börjat växa! *haha*



Ett paket till mig!!!! *wieee* =DD



Crazy Rudolf!



Världens mumsigaste julsnaps, tom jag kunde dricka den och jag har svårt för snaps! *hihi* =P *mmm*
Därför fick inget gå förlorat! *slick och slurp*



Mycket paket blir det!  =)



Tomten kom på besök med massa paket!



Nöjd..



.. nöjdare



Nyfiken!

  

.. nöjdast! =D



*hahahahha* Den eviga och odödliga posen nummer!



Rockband! Hell yeah!



*yeah* Hahhahahaha!



The king of all kings! =P



Tokkoncentrerad..



*gull* Ger allt!

Det var ett litet utdrag från min julhelg som på det stora hela var supermysigt och trevlig!
Massa fina paket fick man, tackar och bugar! =D

Efter jul kommer nyår och det spenderades i Herrhagen med massa massa god mat, prat, dryck, fyrverkerier och trevligt sällskap!
Så trots den förbaskade förkylningen man dragit på sig så var det alldeles alldeles underbart! =D

        

Fyrverkerier! Happy new year!!!! =DD



The gang: Mike, P-Mark, C-Mon, Jari Pees in the Wood, Anders och Sanna!
Saknas in the gang på bilden är J-Bell som tog sin flykt in i värmen och J-Wall och K-Laur som hade tagit sin flykt till varmare breddgrader!

Tack alla för underbara helgdagar!!! Nu gäller det att kurera förkylningen och sedan ta nya tag!

God fortsättning önskar jag alla mina läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0