Vill bara hem, denna "underbara" måndag

Usch idag var det visst ingen bra dag..
Som varje söndag natt blev det mycket vrida och vända på sig, vaknade: frös och svettades om vartannat.. Bä-Bä tog plats, snodde täcket, rörde sig för mycket, andades för högt.. Saker och ting blev inte bättre av att avsluta kvällen med ett Hannibal Lector avsnitt ur serien Bones, det var inte så att han var med eller att han hedrades utan det var bara så kusligt, vilket ledde till att jag somnade under täcket, inkurad i Bä-Bäs armhåla..*haha*
När jag väl vaknade tyckte jag dock att jag var ganska pigg och alert tills katten kissade på mattan, spydde på golvet och gjorde nummer två över hela badrummet..*suck* Skämdes som ett djur för att jag blev så irriterad på henne, hon är ju så gammal och verkar blöda ut munnen då vi hittar blodpölar lite här och var, eller pölar och pölar, droppat blod helt enkelt..
Och så på bussen somnade jag som en stock, ville inte alls vakna trots att jag argsint försökte väcka mig själva på en massa olika sätt.. =/
Väl uppe på kontoret var inte riktigt huvudet med och den stress som måndagen medför gav mig en huvudvärk utan dess like och ett humör som ingen ska behöva utsättas för.. Och här sitter jag i kundservice och tar emot en hel drös av olika kunder..
Men jag får väl trösta mig med att det "bara" är tre timmar kvar av min arbetsdag sedan får jag komma hem, förhoppningsvis på liiite bättre humör..

Kommentarer
Postat av: Lina

stackars katt!

2009-09-16 @ 09:53:53
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0