Vart har min röst tagit vägen måntro?

Hmmm, rösten dog igår, typ helt och hållet, kraxar fram något hörbart just nu för att få fram nånting som jag önskar säga..*hrm* Det är tur att man är ensam om dagarna så att man bara kan ligga och tycka synd om sig själv och hålla käft! =P
Och jag som ska flyga imorgon, nog för att det bara är en "snabb" tur till Gotland på typ en halv timme men ändå, var ju mitt stooora test inför den riktiga resan om typ en månad nu bara, iiii ser framemot den! =D
Men det hade nog varit värre om jag varit supertäppt i näsan och snorig, nu är det ju faktiskt "bara" halsen..
Har iaf ett chic flick maraton här hemma med Top Gun, Pearl Harbor, Dirty dancing, ja ni fattar nog, tårarna rinner och så skrattar man till ibland trots tårarna då prinsessan får sin prins ;)
Men trots att det kan vara ganska mysigt att bara ligga och titta på en massa film, speciellt såna här filmer så är det jäkligt långtråkigt att bara ligga här..*suck*
Jag hoppas och hoppas inte om vartannat att han ska ringa ang jobbet som jag var på intervju om i onsdags, kan ju inte prata med människan men samtidigt vill jag veta.. Frågar mig själv också om vartannat om jag verkligen vill ta det här och väger fram och tillbaka men där kommer jag bara fram till en sak i slutändan och det är att det är ett vikariat för ett år, det verkar vara ett roligt jobb att syssla med och om jag får chansen så kommer jag att hoppa på tåget, det kommer jag, få prova nåt nytt, lära mig en massa och träffa nya, förhoppningsvis, roliga människor!
Dock ska nog rösten få återhämta sig innan jag gör det, annars blir det nog inte så mycket lära känna varandra första gången, haha!
Har också tänkt en massa foto nu när jag bara ligger här hemma, beror nog mycket på att jag var tvungen att fota mina underbara rosor bara för att ha dom som minne kvar, även om jag blev lite missnöjd.. Är sååå sugen på att precis innan dom ska hängas på torkning kasta ut dom i snön när det snöar så där vackert som det gjorde igår och föreviga dom där, har en bild i huvudet som skulle vara himlans fin att få till! ;D
Har också kommit på massa andra idéer som jag är ivrig att föreviga, har ju pratat om min lilla låda innan och jag har nu bett karln min att hjälpa mig med den, så får vi se vad som händer sen!
Har också inspirerats av en tjej, som jag följer via hennes blogg, som inte har en enda fotoutbildning men som idag fotar kändisar för fullt och lever på sitt fotande trots sin ringa ålder på 22 år! Så vill jag också ha det, jag vill verkligen det, det är min dröm och jag vill verkligen satsa på den!
Så därför, L, varför inte satsa på idéen som du skickade i ett sms häromdagen, jag är villig att spåna, planera, skapa, om du är det? Det kanske inte fungerar just NU men jag vill verkligen, så varför inte ge det en chans, iaf genom att prata igenom det ordentligt! Vi tar det på vår dejt tycket jag! ;D
Sen har jag också beslutat mig för att söka till distanskurserna i höst, båda två, har tom kostat upp kostnaderna för böckerna! Det ska bli kul att få satsa på sin hobby, väcka den till liv igen och få utvecklas!
Oh nu snurrar det i huvudet, alvedonet är nog på väg ut ur kroppen, nog dags att ta en liten tupplur och vila både hals och huvud ett tag och fortsätta mitt chic flick maraton! Men jag återkommer och meddelar hur mina tankar och funderingar fortsätter att snurra!
Bjuder på ännu en bild så länge från min fotosession igår! ;)


Kommentarer
Postat av: Veronica

Håller alla tummar för att han ska ringa om jobbet. Hoppas du får det.

Kram

2010-02-05 @ 15:26:47
URL: http://veronicaonline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0