En liten fotofundering!

Igår var det bara jag som fick post, hoha! Nannanannanaa! Kl 18.30 på kvällen dessutom behagade den att duka upp, galet! =O
Och där i högen låg det en tidning till mig, Digital Foto! =D Och i den stod det en massa smaskiga saker, men det mest intressanta som gjorde att jag satte morgontéet i halsen var POTY 2009 års vinnare!
Herregud! Vet inte vad jag ska säga, det var en superfin bild, alla bilder var jättefina, dom flesta var tagna av riktiga amatörer (det står ju om fotografen vid bilden). Men det är så "lätta" bilder tycker jag, och nu vet jag att smaken är som baken, men den bilden som vann, den har jag en variant på efter att ha ålat i hästhagen för flera år sen med höggravida L i Norrtan.
Men det som är en röd tråd genom alla bilder som har tagit en pallplats är att det är en så maffig historia bakom den. Tex så den vinnande bilden, där hade fotografen legat på en glaciär och bara väntat på att hästarna skulle formera sig i nån cool konstalation och andra bilder var lidande människor eller buddhister som sparkar fotboll.
Jag menar man tar sig nog ingenstans med en bild tagen i hästhagen i Norrtan, trots att man låg och ålade där ett bra tag med.
Missförstå mig rätt nu, jag tycker inte att dessa bilder är fula, dom är helt fantastiska! Och jag är sååå avundsjuk med tanke på att jag i flera år nu tänkt att gå med men så har man inte ansträngt sig nog för att lägga upp bilder och delta. Och nu är ju min chans över att vinna med en hästbild över, för inte kan väl juryn hitta två magnifika hästbilder värda att vinna två år i rad inte, haha! =P Kunde kanske ha norpat min chans då jag hade den för två år sen då jag bar på väg att ladda upp min hästbild! Attans!
Men varför jag då "hackar" lite på bilderna i tävlingen är för att det är aldrig nån som tar sig till en pallplats med en bild på sitt lilla barn hemma i soffan eller med en bild på en fågel som kvittrar ute på altanen. Så frågan är då om det är nån idé att ställa upp eller om man bara ska sukta efter att få visa upp sina stoltheter till bilder och hoppas på att andra ser guldkornen i dom som man själv gör? Det är frågan det... 



Bjuder iaf på vinnarbilden i POTY 2009!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0