Det går bra nu..

Jaha, så i går var det dags för the photoshoot! :D

Började reka grejerna i tisdags med att ladda batteri, ta ut alla nödvändiga saker som behövs, kameran med tillhörande objektiv samt närbildsfiltret som jag har sett framemot att få testa på och lära mig.
Även på onsdagsmorgonen då jag packade lunchlåda samt middag i form av frukt och kaviarmackor med ost (mums!) så rekade jag att allt var med: fulladdat batteri – check, kamera – check, rätt objektiv samt tillhörande närbildsfilter – check!
Jag var redo och dagen i sig passerade i ett väldigt bra tempo för vips var det dags att börja packa upp alla saker. Magen kurrade och huvudet värkte efter dagens arbete, det var varmt en stunden så svetten rann, kläder åkte av och så kom jag på mig själv med att frysa sekunden därpå.
Men fota det skulle jag! :D
Upp med kameran, på med filtret… Nähä, jag fattar inte hur jag rekar egentligen, fel objektiv! Hahahha! Hur lyckas man? Och öhhh… vad gör jag nu?

Jo, Eva kom på den lysande idéen att öva på kort skärpedjup! :D Även L tyckte det var en bra idé då hon svarade på mitt klagomess med att skriva: ”Du får testa skärpedjupet, du kommer bli expert på det”.
Så kameran hängdes runt halsen och första stoppet var hundkexen i villaområdet mittemot jobbet.
Inte alltför många bilar som undrade varför jag kröp runt på alla fyra i gräset men desto fler bilder att gå igenom!

Efter det följde asp, ormbunke, grässtrån, midsommarblomster, några lustiga små växter som ser alldeles ludna ut, smörblommor, maskrosor samt harsyra.
Det var växternas dag igår och även om jag inte har gått igenom bilderna än så kände jag mig ganska nöjde då jag traskade hem, myggbiten, svettig, hungrig och TRÖTT!
Kom på mig själv att tänka att: ”varför slutade jag, det här är meningen med mitt liv – föreviga världen och mitt liv på bild”. Och oavsett hur bilderna verkligen blev så är jag glad att jag gjorde det och kameran är en självklar del av packningen inför helgens äventyr.
Och den här gången ska jag packa rätt objektiv, haha!

Mackorna har aldrig varit så goda, även om dom var en dag gamla, lite halvljumna och torra, clementinerna smakade på gränsen till övermogna då dom var en aning mosade och bananen orkade jag inte ens. Somnade gott på soffan till Bones vid åtta på åttan och väcktes av Bä-Bä då han kom hem.

Har ingen aning när jag kan visa skapelserna här på bloggen. Det är lite mycket nu, var tom tvungen att skriva en kom ihåg lista över saker jag måste göra innan midsommar, alltifrån att äta och duscha till att packa och vattna.
Packlistan för helgen är färdig samt schemat för veckan! Haha!

Torsdag: Packa, vattna, duscha om tid finns annars för det bli på fredag – luktar under armen, ja det funkar en dag till, haha! Fixa liiiite med nya Iphonen men större delen av kvällen kommer att gå till Bä-Bä! Dejt-night! ;D

Fredag: Åka till mammi och pappi – skjuts, skönt! Duscha om jag inte hinner idag, fixa lite med Iphonen, umgås med dom.

Lördag: Singö med bästaste C och lilla plutt-A! :D. BARA slappa, en hel fotning antar jag, massa skvaller, vin, gott att äta, massa promenader, MYS!

Söndag: Sova LÄNGE, packa ihop, åka hem. Pussa på Bä-Bä och förhoppningsvis hinna, kunna, gå igenom bilderna som har knäppits och kanske blogga lite till! ;D

Sen är det ny vecka och även den är fullproppad med to-do´s… Men det får bli ett annat inlägg!

Hoppas alla har en superfin dag i solen idag, jag sitter instängd på ett kontor… Men inte är jag bitter för det, nej nej jag kommer ut så småningom jag med och hela promenaden hem ska jag bara njuta! :D
Imorgon blir det regn säger dom, men vad gör väl det, då mår naturen bra och frodas, den blir vacker att se på och FOTA och sen har jag ju mina festliga gummiboots, alldeles rosa och fina, som visst har blivit ett igenkänningstecken för mig då jag vandrar hemåt om dagarna! ;D

It´s a good day, it´s a good life! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0