En SVART måndag - ett inlägg jag VÅGAR publicera...


I dag är det måndag igen.

Vädernörd som jag är så vet jag att i veckan väntar det både varmare och finare väder, förutom midsommar då eftersom det alltid kommer nån form av nederbörd då, en stund, ett tag. Tom vädernissarna kommenterade det så i morse, det känns ju betryggande att midsommar anses lite grann som en negativ dag då det ALLTID regnar.

Har på morgonen hunnit skriva två olika inlägg, tre med detta, alla med olika innebörd och alla med olika känslor.

Jag började med ilska.
I dag är jag riktigt arg, eller jag var riktigt arg. Och trött. Detta fick jag ner på ett A4-papper och jag slängde ut smällar till både det ena och det andra.

Sedan blev jag lite ångerfull och skrev då ett inlägg och försökte be lite grann om ursäkt över att jag hade skrivit det första ilskna inlägget. (Inget av inläggen är eller kommer att bli publicerade vill jag bara påpeka).

Och nu, ja nu är jag lite lugnare, fortfarande lika trött, men inget ånger iaf. Det är ingen som kommer att få se min ilska förutom pappret jag skrev allt på. Och eftersom pappret finns i datorn så ska jag nog använda mig av den behändiga knappen delete i hopp om att allt bara ska, poff, försvinna med det!

Så vad är det då med denna måndag?
Jag har ju haft en väldigt mysig helg med massa Iphone, mammi och pappi, vin, tapas, grillat till frukost, hav, strand, solnedgång, jordgubbar, bastu, bad, bröllop, tårar, skratt, C, fotning, sol, bikini, varma myskläder, glass, cheese doodles :D, A, nattvioler, sovmorgon, saknad, glädje, hemkomst, systrar, skjutsning, bortskämdhet och kramar.
Men ändå så är denna måndag det värsta. Helst av allt vill jag befinna mig UNDER täcket än 34 min ifrån det.

Den här veckan är uppbokad till tusen och jag känner just nu bara för att strunta i allt. Visst en del kan man lätt strunta i, jag menar det hänger fortfarande kläder i garderoben, helt användbara samt vad gör det om dammråttorna nu är lika stora som katter, eller att kylskåpet är tomt och frukosten på sin höjd just nu består av knäckebröd med ost och ett glas vatten (nej mamma, det är inte riktigt SÅ illa :P), sen så är det bara att dra upp håret i en knut i nacken så syns inte dom värsta tovorna och dom centimeter långa delningarna av varje hårstrå, jag menar om jag fortsätter så här så har jag snart dubbelt så tjockt hår förhoppningsvis.
Okej, ni vet nog alla att jag överdriver till tusen men även om det är saker som dessa som ligger planerade denna vecka så är det även sånt som kan sakas för att det kanske behövs eftersom hela kroppen säger ifrån.
Det är liiite svårare att flytta middagsbjudning, midsommarafton eller att det är 4 arbetsdagar denna veckan.

Usch, i dag är det verkligen en klagodag! Det är den svarta måndagen i månaden juni…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0