Long time, no see...

Har det gått för lång tid då man har glömt ens egen bloggs webbadress? Tror det va! Därför kände jag att det var dags nu :)

Vad har då hänt sen den 17/3? Hmm.. En hel del faktiskt.

- Jag har skaffat ett träningskort här på hemmaplan, fått en gyminstruktion, fått ett program av en peronlig tränare och jag har också hunnit tappa motivationen vilket har resulterat i nästan en månad utan svettdoften som når näsan när man kliver innanför dörren på NEDERvåningen samt musiken som dunkar genom högtalarna och in i kroppen så det blir en rytm dom man svettas till.

- Jag har också kommit in riktigt ordentligt i jobbet nu vilket är väldigt roligt och dessutom har det börjat rassla till ordentligt med ordrar och annat smått och gott efter en tids torka. Man känner sig nu verkligen som spindeln i nätet och man har en hel del bollar i luften samtidigt, men än så länge har jag inte tappat nån riktigt illa, ta i trä, ta i trä.. ;P
Och eftersom jag inte gillar spindlar så lägger jag in en bild på ett spindelnät iaf bara för symbolikens skull! Haha! ;D



- Bä-Bä har tagit sig igenom, med bravur, ett helt år i skolbänken! Det har varit lite stön och stånk men ett år är gjort och det är bara ett år kvar, nu är det nerförsbacke! Han har också lyckats slippa undan pendlingen till Uppsala och sommarjobbet på Coop genom att han har lyckats få in en fot på sin praktikplats och jobbar nu där, på hemmaplan! Vi är två lyxare vi, hihi!
Får vi se om han har lika tur/är lika skicklig på JM i höst ;)

- J har vi firat att han har KLAR med skolan, även där så avsluta han inför sommaren med besked och en hel helg av pompa och ståt! Det var härligt att få träffa en massa gamla godingar och bara ha myspys för en kväll och som körsbäret på toppen på glassen, eller som pricken över i:et så var kvällen gjord då lillprinsen minsann skulle sitta bredvid "EVA" i sängen och fota! Tårarna var inte långt borta på gudmor då inte! Gullunge! :D



(Ursäkta kvalitéen, men jag tog den från Fejjsan, för laaaat för att ta fram hårddisken, packa upp den, koppla in den OCH leta rätt på ursprungsbilden, puh!)

- Jag har fortfarande inte fått kameran alltför många gånger även om jag har lyckats åstadkomma nååågra photoshoots, men planerna smider sig varmare och varmare.. Jag håller tummarna för beskedet som kommer närsomhelst nu!
Och nu när jag har införskaffat mig en närbildslins samt en reflexskärm, tack L! :D, så ser jag ännu mer framemot det, ÄNNU MER nu i min nya snygga tröja som jag kommer att LEVA i hela sommaren lång!
Och vet ni, ni behöver ingen bild, ni kommer att få se den ändå! Haha! ;D

- Pärlan fyllde 5 år i år, hon står väldigt tryggt och stabilt tyvärr i förrådet fortfarande men bara Bä-Bä skyfflar undan bordet som står i vägen så ska ni nog se på f*n att hon inte ska få komma ut och sträcka lite på sig ;D

- Bä-Bä har ju också hunnit bli det STOOORA 3 & 0 vilket firades med massa kalas, storslagna planer började det med men det slutade lite halvtokigt så därför blev det mindre än det var tänkt om det finns någon som känner sig glömd, han siktar på 31 års fest utan dess like kan jag trösta er med! Haha!
Jag och Bä-Bä firade den "riktiga" födelsedagen på ett soligt Skansen vilket faktiskt resulterade i lite bilder! Hoho! ;D









Den här måste jag bara berätta om!
Världens sötaste små griskultingar (alla djuren hade fått små barn, så sött, perfekt tid att åka dit! Och om dom inte hade fått barn så gjorde dom barn - stötte på två små katter mitt uppe i akten! Haha! Smög undan ganska snyggt, diskret och fint) och så den stora, fula kråkan som jagade dessa kultingar så att vi fick hämta en djurvaktare så att han kunde komma och observera dom små liven! Helt crazy! :O



Och hur skön är inte den här grabben! Vet inte hur många bilder han posar på, haha! Löv it!

I alla fall så slutade Skansen dagen med att Eva försökte bota sin spindelrädsla genom att klappa Imse hela fem gånger på benet, djurvaktaren som uppmanade med att göra det var faktiskt lite stolt, inte för att skryta, host host! ;P
Som tur var fick jag trösta mig med att klappa ormen Snoddas samt en stingrocka också. Denna i sin tur tror jag fick en liten crush i min jacka som delade samma färg som honom, stackarn! Jag får skicka ett kort till honom så att han känner sig älskad här i världen han också! :)

- Jag har skaffat en Iphone också, nog för att den ligger i kartongen fortfarande då jag helt plötsligt kände en sån otrolig separationsångest till min gamla mobil. Men jag har den och den är min, nu fattas bara en Iphone-lektion, någon villig? ;)

- Vi är dessutom billösa och några tusenlappar rikare då Skrotan fick glädja (läs: förbanna) någon annans vardag. Så nuförtiden lånar vi, åker kommunalt, liftar eller för det mesta går för att komma någonstans! 8 000 steg per dag traskar jag minst oavsett väder, på gummistövlar eller pälsjacka vid utgång, dyblöt av svett lagom halvvägs och halvt om halvt naken vid ankomst, men vadå jag går iaf! :)

Som ni förstår så rullar livet på här i Bålsta, eller ja rent allmänt. Det stora som har hänt, som också har gjort att man inte har hängt här så ofta, bla, är något som jag inte tänker ta upp på an allmän blogg. Dom som vet om det är dom som ska veta om det, resten behöver inte veta om det.
Livet är en kamp, det är dock du som väljer om det är en glad eller negativ kamp. Ta inget för givet, inga dagar, inga människor, inte dig själv.
Ta hand om dig och de dina, det vinner alla på! :)

Avslutar med att visa dels min nya fascination (det var ett tag sen ni hörde det ordet va? ;P) nämligen: kort skärpedjup! Lekte runt en dag med en massa grejer och blev faktiskt riktigt nöjd! :)




Sedan måste jag också visa resultatet samt lyckan över att få åka iväg på en husbilsweekend med två av tre systrar ur Lindkvist släktet!


Grillningen gick åt pipan, men vi har bevisat att fläskfilé kan ätas rosa utan att något allvarligt händer.
Myggen var inte alltför många för att vara i myggornas Mecka samt solen var på vår sida och brände fast spår av sommar på våra kroppar, ränderna efter bikinin lyser fortfarande med sin närvaro. Och trots 4 personer på en liten yta så hade vi alla en varsin plats och det blev mycket skratt. Och det går även att leva ett GI-liv på vägen, tro det eller ej! ;P

Kommentarer
Postat av: Anonym

den längsta & den bästa logg inlägget ever säger jag bara!! :D hahahha! ses i midsommar gumman! puss o kram! <3



ps/ jag älskade 'pose'- apan x) han va GRYMTCOOL! <3

2010-06-15 @ 16:16:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0