TGIF!

Lugnt, lugnt, här va det lugnt, tokigt lugnt va det här!

Oh, idag sitter jag som på nålar, dels pga att jag önskar att denna dagen bara susar förbi så att man får sluta och gå hem, ta helg helt enkelt.
Snälla pappi kommer och hämtar mig på jobbet och sedan ska jag lite ”snabbt” stanna till hemma och hämta min fjäderlätta packning, haha! Jag tror vi alla anar en viss ironi i tonfallet på mig :P Hihi!
Jag förstår verkligen inte hur jag lyckas varje gång…
Igår var det packning för hela slanten som gällde, mitt under dejtnight, men som tur var så strulade the ribs in the owen så det var lugnt i dunken!
La först fram alla kläder på sängen som jag har noterat på min lista, det resulterade i att jag skulle klara mig i två-tre veckor ute på Singö, kanske lite skabbig mot slut pga att underkläderna bara skulle räcka till första veckan, haha!
Fick då halvera min fina packning och resonera en stund med mig själv vad jag egentligen behöver: ”Nånting att sova i – check, nåt varmt – check, två extra tröjor – check, ett par ”mysbyxor” – check, bikini, inför bastningen – check”. Sen va det klart! :D
Stolt som en litet barn som gått på pottan för första gången avnjöt jag en romantisk måltid ätandes revbensspjäll med händerna, båda hungriga som rovdjur så kladdet hamnade i hela fejjset, upp i håret, ner på kläder och överallt efteråt, haha! ”Romantiskt” och gott!
När jag sedan efter denna ljuvliga måltid ska packa färdigt för att sedan hinna mysa lite med Bä-Bä pga vår stundande frånvaro från varandra så ser jag att packningen inte alls är så liten och nätt som jag hoppats och tänkt. Nej nej det slutar med en ryggsäck med kläder, en IKEA-kasse med sängkläder (kudde, täcke och lakan) samt en kameraväska, en ”liten” väska för plånbok och så, en kasse med rosédunken (It´s the shit! :D)! Och så nån kasse med matlådor till mor och far så att dom kan fylla på våran frys igen, hihi! ;P (Denna blir jag i och för sig av med ikväll redan, men ändå!)
Så nu ser det ut som att jag ska vara borta dom där två-tre veckorna men den här gången har jag verkligen inte ombyte så det räcker! Haha! :P Men det blir nog bra, åker bil överallt så jag slipper kånka allt på bussen iaf, skulle så skoj ut i såna fall, haha!

Men nu är jag redo och laddad inför helgen iaf! :D
Det enda molnet på min alldeles förträffliga himmel är nu att min kamerasladd för överföring av bilder till datorn är paj, (jag hoppas att det är den och inte kontakten i kameran iaf), så nu måste jag shoppa en ny, nångång… Ska nog be pappi väldigt, väldigt snällt att stanna till på Granby cantrum så att jag lite snabbt, smidigt och lätt kan kila in på Fuji och införskaffa mig en ny en.

Måste ju bara också få nämna hur det går med min checklista.
Igår fick jag alla punkter utan Iphone gjorda, duktig Eva! :D Blir galen för mindre då man ska försöka koppla saker till min Mac där hemma! Ja, jag vet hur jag ofta har donderat ang hur bra Mac är men jag blir fullkomligt skogstokig då man kopplar saker som inte är kompatibla med Apple till Mac:en, som exempelvis min gamla mobil. Funkar ju inte att få över saker som jag vill ha med till nya Iphonen! Morr!
I alla fall hann tom med en dusch så nu luktar man som en sommardag igen! Sniff sniff, dock tyckte jag visst att det både var kallt och regnigt i morse för jag byltade på mig en kofta samt gummidojjer i morse då jag gick så när jag kom till jobbet, 34 min, senare vägde jag nog några hekto mindre pga alla svettningar om fötter och överallt där koftan fanns på kroppen, haha! Så nu kanske sommardagen har avtagit lite men iaf, det är gjort iaf! ;)
Nu regnar det iaf och nu blåser det kyligt från fönstret som står på glänt så nu gör sig koftan och gummigaloscherna rätt för resten av dagen! ;D

Nej nu ska jag runda av och försöka engagera mig i dagens sysslor på arbetet, hmm *kliar sig i huvudet och undrar vart dom har gömt sig*, och se till att få nån nytta gjord!

Tills vi ses igen: peace out! ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0