Sverige vs världen utanför..

Har ju börjat knata till jobbet istället för att cykla, sedan jag kom tillbaka..
Och såhär på hösten så måste ju det vara det mest underbara att göra, det är kyligt, blåsigt, världen står i brand vad gäller färger och luften är alldeles frisk och klar.. :)
Och idag när jag kom hem så satt jag och funderade medan jag mumsade på mina prickiga korv mackor, nu när vardagen börjar komma ikapp en efter att man varit på semester så känner man suget av att åka iväg igen, åka iväg för sol, för bad, för värme, för äventyr, nya saker att göra, nya platser att se.. Eller är det kanske helt enkelt så att man bara åker iväg för att bara få vara, här hemma finns det ju så mycket att se just nu!
Jag som ser allt i bilder ser mer potential i den här världen än i en värld där utanför... Visst är det underbart att kunna fota solnedgångar som sprakar, fota vågor sandstränder, städer som är varma, egna, annorlunda..
Men här hemma kan du få värmen, egenheten, livliga, härliga, sprakande bilder! :D
Jag kände tidigare ikväll att jag vill iväg igen för att kunna sippa paraplydrinkar på nån sandstrand, under en palm, ingen morgondag, shorts fram till midnatt..
Men om sanningen ska fram så är jag nog ganska redo att byta det mot kyliga höstpromenader då det sprakar i lungorna och gula löv som prasslar under fötterna, rosiga kinder och regndroppar på pannan..
Vad tycker ni? Ger er möjligheten att välja, detta genom bilder, för är det inte så att dom säger mer än ord ;)









Nå vad anser Ni?

Jag tror att vi har tagit vårat fina land för givet lite grann i hopp om att finna lyckan på andra sidan, där gräset kanske är grönare..
Jag menar om du inte trivs på hemmaplan, vad är det som säger att du trivs på bortaplan? För att kunna släppa in nåt annat eller nån annan så krävs det väl att du är öppen och vänskaplig mot dig själv och ditt eget..

Gosch det är mycket svammel nu, tröttheten har knackat på länge.. Gäsp!
Och för er som inte orkar med svamlet så har ni iaf nåt att titta på, varav några fler bilder från Turkelandet! ;D (Kommer sluta med att jag svamlar fram alla bilder från resan, haha! :P)

Tror nog att ansiktet ska få möta kudden nu, så god natt världen!

Kommentarer
Postat av: mamma

det är vackra bilder du är duktig på att fånga det vackra man blir glad av dina foton kram.

2010-10-18 @ 16:01:42
Postat av: Eva Peva

Tack lilla mamma, vad duktig DU är som lyckas få till en kommentar eller två :) Min duktighet ligger väl i generna! Kram kram

2010-10-18 @ 19:49:13
URL: http://jukladdigaredestobattre.blogg.se/
Postat av: mamma

vackra bilder, vi har ett vackert land men mamma hatar kylan

2010-10-18 @ 21:26:41
Postat av: faster

Jättefina bilder kul att se att ni haft det skönt.

2010-10-19 @ 10:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0