Anton Branton och kusin vitamin Vidar! ♥

En annan sak som också har skett, hänt och ägt rum är att Anton Branton och kusin vitamin Vidar har fått sina namn inför nära och kära, vänner och bekanta och inför Gud han själv i den heliga kyrkan! :P
Den 1:a maj samlades vi alla i Norrtan för att bevittna detta dop! Äran, samt en egen stol i en egen vrå, hade moi fått att föreviga detta och resultatet ska jag försöka få fram här! :)
Hoppas att det inte är allt för pjåkigt och att alla kan se på dessa bilder och se att denna dag var FYLLD med ♥ så som det ska vara! :D



Förberedelserna inför ett dop är många, instruktioner ska ges, sång ska stämmas, barn ska kläs, fika ska ordnas, gäster ska placeras, ljuset i kameran ska bli bra.. Puh! :)



And so it begins.. :)



Dom två huvudpersonerna med sina gudmödrar! :D





Anton Branton med gudmor Lisa!



Hela gänget!



Antons handpåläggning!



Han blev väldigt intresserad av prästen och sket i napp och allt annat, mycket roligare att flirta med prällen! :D ♥



Vidars tur..



Lite kinkigt blev det ett tag!



Vackra sånger framfördes! :)



Elliotten fick äran att hälla upp dopvattnet till lillebror och lillkusinen! :) Pappa fick hjälpa till.. ♥
Denna bild är en av mina absoluta favoriter!!!





Anton döps..



Vidar döps..





Gudfäderna får tända sina ljus..







Uppställning! :D



Även denna bild är en av mina favoriter, mer kärlek får man leta efter! ♥





Over and out!

Utanför kyrkan var det en del folk som samlades och det blev lite trångt men jag lyckades få till några bilder iaf ;)











Det är lite knepigt att få alla människor i en bild perfekta! Antingen så är det den ena, eller så är det den andra! Haha!



MASSOR av kakor och bakverk bjöds det på efteråt! Rullade ut gjorde man men gott var det, uj uj uj!



Anton hos morfar! ♥

Det var ett mysigt och kärleksfullt dop och en perfekt avslutning på en helg, en perfekt star på maj 2011 och jag är glad, stolt och ärad över att jag fick vara med och föreviga denna stund! ♥

Vill bara avsluta med att förklara varför jag har valt några oskarpa bilder..
(Finns säkert någon eller några som förundras över det)
Svaret är enkelt: känslan!
En kyrka är ganska svårt att fotografera i, även om det var sol utanför och det var mitt på dagen, samt att denna kyrka var väldigt ljus då den bjöd på många fönster framme vid altaret!
Men jag hade en del att kämpa med, motljus, skuggor, avstånd..
Blixten var på men jag upptäckte redan i början att utan blixten så kunde jag få med det ljussken som bryter igenom på många av bilderna och jag tyckte att det bjöd på en mysig helhetskänsla, med tanke på situationen och med tanke på stunden bara!
Kunden har alltid rätt och jag hoppas att "min kund" är nöjd över resultatet denna gång! Även om det är en del oskarpa bilder :P

Kommentarer
Postat av: Sanna Marias

ååå vad fina bilder det blev!! :) du lyckades fånga alla leenden, LYLLOS! När jag bläddrade igenom mina bilder var det bara massa neråt munnar, jag förstår inte hur jag lyckas! alla var ju så glada! Kul att se :) Må gott! /S

2011-05-11 @ 10:42:41
URL: http://sannamariasblogg.blogg.se/
Postat av: Hannah

vart ionne o kikat flera gånger! Tar gärna en del bilder, om de är okej! (men fy så obekväm man kände sig - o det syns!) :p

2011-06-20 @ 14:59:29
URL: http://endag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0