Bra dagar, dåliga dagar.

Precis som kroppen kan spela en ett spratt och fungera utifrån hur den själv anser att den ska fungera så kan även knoppen göra detsamma...
 
Nervkanaler kan kopplas fel, känsel kan tappas, migränanfall kan väcka en, smärta kan hålla en rejält sysselsatt, knän kan tycka att det är nog nu, det är några exempel på hur kroppen fysiskt sett kan tycka att "nu ska jag fungera såhär". Det är bara att gilla läget, landa, utvärdera och ta nya tag, ta en annan väg, göra på ett annat sätt, det finns en lösning, det går att få det okej, bra, bättre kanske tom i många fall.
 
Och även knoppen kan ha dåliga dagar: ångest, oro, funderingar, ältanden hit och ältanden dit, funderingar, tankar, känslor, ingen ro i kroppen, inget lugn, rastlöshet.
Även detta kan fylla mina dagar men jag har inte riktigt den kollen och kontrollen på att vända, börja om och göra rätt ännu. Det gäller att ligga lite lågt, se vart allt barkar och ta tag i tjurhornen när man ser en möjlighet och sedan bara tygla den och lugna ner allt.
 
Igår var en välfylld dag: dålig sömn, ner på stan, klipp en lugg, fixa lite ärenden, snö, kallt, slask, till mor, nästan ett springsteg för att hinna med bussen, blött, kallt, ingen vila, mycket prat, kalas, mycket folk, varmt.
Många bra saker, en promenad tex, ett välbehövligt och tacksamt samtal som gjorde att lugnet infann sig ytterligare.
Men väl hemma var förväntningar på denna onsdag ganska stora, inget planerat, bara lugn, bra tänkte jag med tanke på att allt som hänt under dagen som just passerat. Men ack...
Blev inte den onsdagen som jag trodde att det skulle bli och nu väntar en torsdag med lite aktiviteter igen, jag hoppas att lite sömn vänder knoppen och tankarna tillrätta.
Men jag tar det steg för steg, så någorlunda under kontroll har jag nog saker och ting iaf och trots att saker och ting inte gått som det ska idag så är det inte katastrof, alltid nåt, ett litet steg mot kontroll.
Kontroll kanske är ett stort ord som inte alltid klingar väl men just nu eftersträvar jag kontroll och balans.
 
Därför så unnar man sig lite vardagslyx ihop om att få lite räta på vardagen samt så lämnar man vardagen, sjukskriver sig från Uppsala för ett tag... Det är verkligen nåt som jag längtar efter nu, inga förväntningar har jag, för mycket packning som alltid, ingen aning om vad jag egentligen har på "agendan", vad ska jag göra, vad ska hända, men jag struntar blankt i det! För jag vet att tryggheten finns där, JAG finns där och jag tror att bara vardagen lämnas åt sidan för en liten stund eller två så kommer även jag att finna lite rätsida på allt och landa lite i den nya situation som råder för tillfället, vila, aktiviteter, bara JAG JAG JAG, det är nåt jag ser framemot just nu och som behövs. Då kommer allt bli bra, sen är det nya tag, göra om göra rätt, då kör vi och jag kommer att vara som en torr svamp, redo att suga i mig all ny information!! :) 
Så mycket vet jag iaf om mig själv ;)
 
  
 
Mycket glass och Buddha blir det nu, avslappning och minimala små övningar som jag har fått som hemläxa.
 
 
Och den här saknar jag mest av allt, mer än mig själv till och med! <3
 
 
Jag är för första gången redo för ett nytt kapitel och för första gången ska JAG faktiskt inte stressa ( ;P ) utan jag ska ta den tid det tar och bara vara med, kanske till och med njuta lite, nu är det dags att få en balans i kropp och knopp som inte ens dom starkaste vindar, högsta berg, hårdaste stenar eller vildaste hav kan rubba! :)
 
På återhörande! <3
 
P.S. Jag tror också att allt börjar med att beblanda sig med positiva saker, därför sitter jag i haremsbyxor från Thailand i batik med grundfärgen blå, och eftersom jag gillar detaljer en blå bandeau, men jag kunde ju inte dom varma färgerna i byxorna vara ignorerade så därför ett rött linne, en svart munkjacka, ofönat hår, glasögon, inget smink, finnar i pannan och en jättefinne på kinden som ömmar, samt pappas gamla bruna raggisar, dricker citronvatten med kärnor i, ljusen är tända, nyligen fixade presenter (hihi), inget nagellack, dom torraste nagelband som finns samt sitcom-serier i bakgrunden, försöker också reda ut lite röra på externa hårddisken då min dator inte riktigt vill samarbeta med mig just nu, idag är en bra dag för honom men vem vet när han blir kinkig igen :P
Men vad gör väl det, vad jag försöker säga är att allt behöver inte vara perfekt, ibland behöver man bara dom där sakerna som man gillar eller dom saker som bara inte orkar bry sig om egentligen, utan man kan bara vara helt enkelt :) 
 
Nu soffan, sen tror jag att jag unnar mig en tidig kväll ikväll :)
 
Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0