Sun is shining.

Jag lever, jag mår bra, jag är där jag känner mig som bäst och tryggast.
Men det har varit en lite omtumlande tid bakåt och idag tar det ut sin rätt, jag sitter fortfarande i pyjamas och är helt slut. Hela kroppen är bara matt, blir nog en sån dag idag, och det får vara okej.
 
Och nej det är inte ångest, vilket är väldigt skönt..
Det har varit mycket oro och ångest bak i tiden och det är fortfarande svajigt och osäkert, väldigt skört, men i snart en vecka så har jag varit ångestfri, den kommer och knackar på men den får inte komma in så som den vill komma in. En stund eller två men inte för att stanna.
Därför tänker jag inte få ångest för att jag har en sån där matt och orkeslös dag, det kommer en ny imorgon, en bättre :)
Och nej det är inte smärtan i sig. Kroppen har varit väldigt medgörlig med mig och låtit mig hantera allt som pågår och har pågått, idag är det mer värk, men som jag har sagt innan, jag tar hellre smärta gånger hundra än ångest, det är något jag kan hantera iaf. Även om några dagar kan bli så pass att kroppen inte alls vill så är det lättare att hantera, det går över, det vet jag, rädslan kommer, men den går också.
Och nej det är nog ingen förkylning, nog för att jag har varit lite extra sjuksyster vid sidan av allt till en viss herre så är det nog inte det heller. Känns också skönt då mitt immunförsvar har en tendens att göra platt fall av allt som rör sig i mig både fysiskt och psykiskt. Men den här gången så verkar det stå emot, ta i trä och peppar peppar och allt det där :P
Nej det verkar bara vara en sån där dag som alla dödliga och "normala" har, en låg dag, en slapp dag, en dag då kroppen bara behöver återhämta sig en stund eller två. Det känns skönt att ha en sån dag, det var ett tag sen om jag ska vara ärlig, är så mycket annat som jämt gör att dagarna inte är på topp, men den här gången är det nog bara verkligen återhämtning som gäller, en sån dag helt enkelt!
Alltid kul att lära sig nya saker om sig själv och få uppleva nya saker med sig själv!! :)
 
Och var är jag? Ja jag är inte hemma i min fina lägenhet, jag är inte i närheten av min underbara familj, till och med mina vänner, mina underbara hjärtesnören har jag lagt 30 mil mellan oss. Jag befinner mig i solsken, blåst, nära vatten och i en mysig liten stad med kullerstensgator, mer kulturella och anrika sevärdheter på samma ställe än vad jag nånsin varit med om.
Kameran är med, halva garderoben och en känsla av lugn.
Jag mår bra, det blir lättare och jag ser verkligen ljust på framtiden, är till och med lite pirr i magen inför framtiden, ett leende på läpparna och verkligen en tro, en vetskap, att allt kommer att bli BRA! Bättre än bra! :D
 
Nu ska jag kura in mig under filten igen, i pyjamas, och låta kropp och knopp återfå lite energi och ork.
Imorgon är ju en ny dag och jag måste förbereda mig för den och dess utmaningar! :)
 
Kärlek till alla där hemma! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0